Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av discokaj
Hejsan

Har en Volvo v70 2011 med en bagagelucka som har börjar strula den senaste tiden. När man trycker på knappen och luckan åker igen så hör man som ett elektriskt ljud typ som att den låser luckan när den väl är nere, sen går luckan tillbaka och åker upp igen. Och detta händer med jämna mellan rum trots att bagageutrymmet är tomt och inget ligger i kläm. Har även kollat låset och smörjningar men hittar inget fel, och som sagt ibland fungerar luckan utan problem.

Någon som vet vad det kan vara? Tänkte innan man åker till volvo och skäller ut dom. (nyligen köpt bilen så garantin finns kvar

Mvh M
Användarvisningsbild
av daSea
När jag köpte min första V70II en 2.0F MY09 ny från fabrik så gjorde min el-lucka likadant. Pinsamt nog gjorde den det vid leveransen när säljaren skulle demonstrera all fina funktioner innan jag for hem... Man kunde trycka igen den manuellt utan problem. Fick hämta bilen en lördag nere i Gbg och då var deras verkstad naturligtvis inte öppen, så det var bara att svänga förbi Volvo hemma i Borås när de hade tid. Det var bara en av gummilisterna runt öppningen som var lös på ett ställe. Det gjorde att den ibland hamnade lite i kläm så luckan inte låste. Den ska ju inte göra det om något kommer emellan lucka och list... någon form av säkerhetsfunktion. De fixade det hela snabbt och enkelt. Sen vart det aldrig några problem med den luckan mer.

Men be säljaren kolla upp och fixa till!
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]