Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bara text idag.

Saaben Lever :-@ (B) :-K (P) (D)
Hade lite problem med att den vägrade dra runt startmotorn men efter att ha lirkat ut den så fick vi se att det fanns två anslutningar på solenoiden och jag hade såklart missat det då den ena satt in mot motorn och det var den vi skulle använda :roll:

Efter som det var så här "enkelt" i en trång Saab med tvärställd motor måste det ju vara skitenkelt i en Volvo (gnuggar händerna och smider planer för framtiden :roll: )

Riktigt trevlig Saab med bra historik, ägd av morfar innan oss o intagen som flyttgods av mina kusiners föräldrar från amerika så har riktigt roliga avgasvärden. sen har den Ac/Ecc, elstol med minne, helskin, automat, ett av Saabs bättre ljudsystem, gått ca 12.000mil. enda "felet" som jag ser det är amerika lysena fram då de har någon jäkla speciallampa som kostar skjortan, mins något svagt om att morfar gav 800:-/st :shock: då han hade bilen..

//Andreas
Lucif3r skrev:12k mil och har redan behövt ett motorbyte :lol: :lol: :lol: jag gillar inte saab
Tydligen en konstruktionsmiss med härdningen på kamdreven det året.

Gillar heller inte saab men det beror på att de har fwd (fel hjuls drift :wink: ) annars är det trevliga bilar :D

Fick Nytt lägsta rekord med 945an på väg till sommarstället, otroliga 1.007L/mil ca 30mil motorväg och 40 mil annat. Sen på vägen hem fick vi nytt rekord igen, otroliga 0.95L/mil ca 6mil landsväg och ca 30mil motorväg..

/Andreas
Bytte den dubbelverkande vakumklockan o passade på att ta lite kort på operationen.

Börjar innefrån och går utåt :roll:

Här sitter den då med två muttrar (10ans nyckel) och en låsring "bara" att muttra loss och bända loss ringen, köp gärna en ny ring då den lätt går sönder.
Bild
Sen ska underdelen som leder luften till fötterna dit, bara att lirka in och skruva fast. Sitter med en skruv T20 eller en kryss beroende på årsmodell
Bild
Efter det kommer luftledningarna till fötterna bak.
Bild
Sitter med (se bild) under mattan och några buntband.
Bild
Nästa i ordningen är hållaren till relä/säkringsboxen sitter med 3st m6 muttrar.
Bild
Efter hållaren kommer relä/säkringsboxen kan vara lite trixig att få dit. Lägg märke till pappbiten som täcker kontakterna.
Bild
Sen ska sidopanelerna dit, något att tänka på är att plåtbiten som handbromsplasten vilar på är slitsad så man behöver inte lossa skruvarna på insidan mer än några varv.
Bild
Plåten som håller ecc/ac/fläktpanelen sitter i sidopanelerna sen sitter det två skruvar nere vid stolarna och en på utsidan så 5.5skruv/sida.
Bild
Bild
Näst i ordningen är mittkonsolen som skjuts fram på plats och sen sitter det två skruvar under ett asjobbigt lock i facket.
Bild
Efter det så blev det inga mer bilder men radiofacket sitter med 2skruv i ovankant, facket sitter oxå med två skruv bakom täckkåpan vid cigutaget, handbromskåpan sitter oxå med tvåskruv och ett clips under askopen..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]