Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fahlekorv
#880749
Justerad kalkyl. Har lagt in A6 3.0 TDI också med 232 hk då den hade samma skatt och förbrukning som 2.7 TDI. så knappt 1000 kr extra/mån jämfört med passaten och Subarun för de mil jag beräknar köra. Det ÄR lockande.
Skärmavbild 2014-07-16 kl. 16.36.14.png
Skärmavbild 2014-07-16 kl. 16.36.14.png (26.1 KiB) Visad 421 gånger
av Lövet
#880774
Vilken årsmodell på 3.0tdi är det du tittar på? De tidigare quattrobilarna med tiptronic ligger runt 7000:- om året i skatt.
Användarvisningsbild
av milktrucker
#880845
Fahlekorv skrev:Justerad kalkyl. Har lagt in A6 3.0 TDI också med 232 hk då den hade samma skatt och förbrukning som 2.7 TDI. så knappt 1000 kr extra/mån jämfört med passaten och Subarun för de mil jag beräknar köra. Det ÄR lockande.
Skärmavbild 2014-07-16 kl. 16.36.14.png
Jag fattar fortfarande inte varför däcken kostar 500:- mer till audi än till passat?
av llesrof
#880933
Passat har väl fruktansvärda problem med galvsläpp och rost som följd? Även Audi och Skoda verkar drabbas av detta med efter att själv ha vart lite intresserad av en VAG-bil så har jag fått intrycket att i princip alla Passater har galvsläpp på undersidan av dörrarna.
Användarvisningsbild
av Fahlekorv
#880938
milktrucker skrev:
Fahlekorv skrev:Justerad kalkyl. Har lagt in A6 3.0 TDI också med 232 hk då den hade samma skatt och förbrukning som 2.7 TDI. så knappt 1000 kr extra/mån jämfört med passaten och Subarun för de mil jag beräknar köra. Det ÄR lockande.
Skärmavbild 2014-07-16 kl. 16.36.14.png
Jag fattar fortfarande inte varför däcken kostar 500:- mer till audi än till passat?
A6 har väl större däckdimensioner.
av Lövet
#880963
llesrof skrev:Passat har väl fruktansvärda problem med galvsläpp och rost som följd? Även Audi och Skoda verkar drabbas av detta med efter att själv ha vart lite intresserad av en VAG-bil så har jag fått intrycket att i princip alla Passater har galvsläpp på undersidan av dörrarna.
VWs problem är klart större än Audi och Skodas. Just Passat verkar av nån anledning vara extra drabbad. Det är inte ovanligt om man tittar på 3 år gamla exemplar att de har galvblåsor stora som femkronor mitt på dörrarna. Audi verkar mer drabbas av små lacksläpp i kanter av paneler.
Användarvisningsbild
av Fahlekorv
#880967
llesrof skrev:Passat har väl fruktansvärda problem med galvsläpp och rost som följd? Även Audi och Skoda verkar drabbas av detta med efter att själv ha vart lite intresserad av en VAG-bil så har jag fått intrycket att i princip alla Passater har galvsläpp på undersidan av dörrarna.
Ja det verkar stämma, hittade denna. Något att undersöka innan köp.

http://www.vibilagare.se/reportage/dold ... bbad-33819
Användarvisningsbild
av milktrucker
#880995
Fahlekorv skrev:
milktrucker skrev:
Fahlekorv skrev:Justerad kalkyl. Har lagt in A6 3.0 TDI också med 232 hk då den hade samma skatt och förbrukning som 2.7 TDI. så knappt 1000 kr extra/mån jämfört med passaten och Subarun för de mil jag beräknar köra. Det ÄR lockande.
Skärmavbild 2014-07-16 kl. 16.36.14.png
Jag fattar fortfarande inte varför däcken kostar 500:- mer till audi än till passat?
A6 har väl större däckdimensioner.
har väl större?

ta reda på fakta....
Användarvisningsbild
av Fahlekorv
#880997
Men försök dryga ned dig lite.

De jag tittat på har iaf det. Tror det är standard. Om det inte stämmer finns det trevligare sätt att berätta det.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]