NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V50special
Sorry men Mr auto har inga drivaxlar till V50. Jag har kollat runt en hel del på nätet både i europa och usa om det finns till bra priser men det finns ingenstans. Det ser ut som man måste bli pungslagen av bilia om man skall få tag på dom.
av V50special
Dom ser ut att vara till 2.0D, 2.4 bensin är det svårare med. Jag väntar på besked från SKF om dom har någon sats som passar.
av V50special
Verkar omöjligt att få tag på till 2.4 manuell, Kollade med Bilia för byte = 5000 spänn för komplett hö sida. En SKF axel för 2.4 Automat går att hitta på nätet för runt 1000 spänn men den passar inte.
av timebandit
V50special skrev:Verkar omöjligt att få tag på till 2.4 manuell, Kollade med Bilia för byte = 5000 spänn för komplett hö sida. En SKF axel för 2.4 Automat går att hitta på nätet för runt 1000 spänn men den passar inte.
Har du kollat på eBay samt några affärer i UK/DE? För dem brukar ha det mesta till bra priser!

Har du artikelnummret på axeln du behöver? Volvo's nummer då... Kan göra en koll å se om jag hittar något.
av V50special
Tyvärr så har jag inget OE nr för den delen, men bilen är en V50 2.4i, 2007. Kruxet är att Fords C1 plattform inte är helt standard till 2.4:an pga av att volvo kör med sin egen motor. Annars så hade det varit hur enkelt som helst att hitta delen från någon Ford Focus
av timebandit
V50special skrev:Tyvärr så har jag inget OE nr för den delen, men bilen är en V50 2.4i, 2007. Kruxet är att Fords C1 plattform inte är helt standard till 2.4:an pga av att volvo kör med sin egen motor. Annars så hade det varit hur enkelt som helst att hitta delen från någon Ford Focus
Har du kollat i VIDA? Annars så kan jag göra en koll nu. Men vill gärna ha motorkoden också :)
Gärna vilken växellåda också ;) För att minimera fel...
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw