Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är rädd att du har rätt Perhall, Volvo har som "tradition" att smyga med när de lägger ned sina modeller. Att Bilia får en chans att köpa loss slutlagret till en billig penning är heller inte otippat.
Snacka om att gas-modellerna på v70ii blev styvmoderligt behandlade. Först en gräslig efterkonvertering som tog halva bagaget, sen när väl tuberna blivit mindre och bilen blir rätt prissatt - ja då ska den läggas ner...
Kanske blev för dyr att tillverka mot det pris den behövde ha på marknaden för att sälja = dålig affär för Volvo. Man måste ju ligga i nivå med Passat för att kunna få iväg den, kan inte ligga 100k över.
Jag tror att Volvos målsättning på svenska marknaden är att ha en marknadsandel på 20 procent, skulle det sjunka under det då sänker dom priserna så det sälj mer, men nu kör dom reklam istället och dom lyckas ta rätt höga priser och ändå sälja 20 procent.
Det sägs att Zlatan-effekten är stark... pratade med nån Volvo-handlare som sålt 20 XC-bilar mer än väntat månaden efter Zlatan-reklamen...

Det kan ju aldrig vara lika lönsamt med konverterade bilar som såna som tas direkt från bandet och säljs...
PH
Nä precis, tycker man ser många nya XC70 nu det är nog zlataneffekten :lol: . Sen är det lite cirkus över Bilsweden tycker jag då dom inte redovisar XC/V70 var för sig. Samt S/V 60 var för sig då det är olika modeller.
Det är dock Volvos fel att bilarna samredovisas. Modellkoder styr inte Bilsweden över.
simonhalmstad skrev:Nä precis, tycker man ser många nya XC70 nu det är nog zlataneffekten :lol: . Sen är det lite cirkus över Bilsweden tycker jag då dom inte redovisar XC/V70 var för sig. Samt S/V 60 var för sig då det är olika modeller.
Övriga gör likadant. Passat sedan/kombi/alltrack samredovisas, likadant med motsvarande Audi och BMW-serier. Man skiljer ju exempelvis inte på en 3-serie sedan och kombi i statistiken, så att göra det på S/V60 vore ju då missvisande.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Nu har jag en V90 MY2020 med den gamla vanliga v&a[…]

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]