Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

till längst ner på den här sidan tar bort texten på (denna) sida hur jag får bort posterna vet jag inte men det fixar du.
har även tagit bort lite på föregående sida. nöjd så?.

xxargs tack för svaren på både denna och föregående sida Med vänlig hälsning hasse.
Senast redigerad av 6 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Anders83 skrev:För att få bort kompressorn på lättast sätt, är det att ta bort generatorn och ta den uppåt?
Några tips?
Har tyvärr inget annat råd att ge än att läsa i en Haynes-bok. Har inte gjort den operationen, detta är min första V70 och vi har bara haft den i ca 3 månader.
Efter lite bök och stök så fick man loss kompressorn, den gick att ta ut underifrån, men trångt va det:).
Borrade ur bulten och upp med grejerna igen. I morgon ska jag fylla med kylmedel igen så får vi se hur det går.
gubbstrutt skrev: det är så att ingång och utgångs rör till evaporator blir is belagda vid torpedväggen systemet är ny fyllt vaccum sugits osv på fyllt 800 gram på bilen
står det 750 gram rekomenderat var som sagt 380 gram kvar.
Det skall aldrig bli så kallt att det blir is.

Blir det is så är det någon sensor (vid evaporatorn) som inte visar rätt eller vid modeller med orifice-system, att lågtryckspressostaten inte fungerar (den sitter ofta på recivern, även kallad 'torkfiltret' på tjocka röret från torpedväggen och även denna blir kall).

slutligen- om du har schimsat om precis innan - att spelet är så litet i magnetkopplingen att det inte släpper även när magnetkopplingen är strömlös.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]