Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Frågan är varför dom säljer dom så himla billigt? :???:

http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V60_D ... ?ca=20&w=3

V60 d2 aut kinetic 285tkr. 5 cyl plus gaskonvertering känns som det är dyrare att bygga en sådan bil än D2. :roll: Det var flera år sedan jag såg ett såhär bra erbjudande från bilia/volvo. :o
simonhalmstad skrev:Frågan är varför dom säljer dom så himla billigt? :???:

http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V60_D ... ?ca=20&w=3

V60 d2 aut kinetic 285tkr. 5 cyl plus gaskonvertering känns som det är dyrare att bygga en sådan bil än D2. :roll: Det var flera år sedan jag såg ett såhär bra erbjudande från bilia/volvo. :o
Tjae, tillgången lår ju vara begränsad, Bilia Uppsala hade fått tilldelat 9st med lev i september.
Tyvär går den bort totalt för min del pga automat, hade det varit den nya kanske jag hade kunnat fundera på det, men jag föredra absolut manuell.
V70 går väl få med manuell? Men den kanske inte är intressant. Annars så känns det ju helt klart bättre om man beställer en Vea med nya automaten, så man får en riktigt modern drivlina. :D
simonhalmstad skrev:V70 går väl få med manuell? Men den kanske inte är intressant. Annars så känns det ju helt klart bättre om man beställer en Vea med nya automaten, så man får en riktigt modern drivlina. :D
Visst är det så, men det krävs 100.000 mil för att köra tillbaka mellanskillnaden. De flesta bilar når inte i närheten av det.
simonhalmstad skrev:V70 går väl få med manuell? Men den kanske inte är intressant. Annars så känns det ju helt klart bättre om man beställer en Vea med nya automaten, så man får en riktigt modern drivlina. :D
Aha, ok, jo den är intressant.
Undra varför denna reas ut.
När V60 kom som Bi-Fuel för ca ett år sen var vi många här som trodde att den skulle bli en riktig hit.
Vet ej hur den har sålt men jag har inte sett många.
Eftersom det är ombyggnadskostnader/konverteringskostnader och knappast stora skalfördelar i den delen kommer ju täckningsbidraget per såld bil bli lägre än om man rear ut D3 eller T4.
Vad tror ni? Ska den sluta säljas?
Priset är verkligen sjukt bra!
PH
Egentligen skulle Volvo kunna lägga ner Bi-fuel modellerna helt knappast någon som skulle bry sig då det är väldigt få av Volvos köpare som köper dom. Men det är samtidigt bra dom har Bi-Fuel i sortimentet, då det ger bra status för dom med miljöbilar och så... VAG-koncernen verkar satsa på Biogas finns i både golf & passat, Up, Audi A3, Seat Leon, Skoda octavia etc.

Lite försäljningsstatistik från bilsweden:

V70 Bi-fuel maj månad: 15st. Jan-Maj: 113st jämfört med 2013 som var 245st
V60 Bi-fuel maj månad 2st. Jan-Maj 68st

V70 T4F maj månad 4st. Jan-Maj 65st jämfört med 2013 som var 263st
V60 T4F maj månad 2st. Jan-Maj 43st jämfört med 2013 som var 200st.

Tycker det är en dum utveckling att det blir så mycket bensinmotorer, dom flesta borde kunna tankas på etanol om man vill tanka det.
Siffrorna för 2013 är väl för hela året?
Finns nog en rätt stabil kundbas typ kommuner, Vattenfall som köper gas/etanol.
Annars är det ju som sagts i tråden ganska smart att få en härlig 5-cyl turbo med 213 hk istf nya D4 100 000 billigare.
VW säljer ju hur mycket EcoFuel som helst. Märkligt att inte Volvo får iväg några i jämförelse.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]