Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Du har en hel bil och en trasig bil, jag skulle välja den hela om jag skulle ut och åka. Fast helst skulle jag nog laga den trasiga nyare bilen och ta den.

:-)
av osla
milktrucker skrev:bilen med automatlåda alla dagar i veckan!
för du ska väl antagligen backa o rangera vagnen också? - sådant äter lameller på löpande band....
äter också aut lådor som en kamel dricker vatten. är ju bara släppa upp kopplingen och ha tomgångs varv så löser det sig med lamellerna, dessutom lättare och billigare byta lameller än tomatlåda.

kör med den riktiga volvon, ska mycket till innan den ger upp så ni inte kommer hem, sen är det irriterande med lysande varningslampor. fast det löser man snabbt med tejp, har varit någon som gjort så i lastbilarna på jobbet, blev ju lite förvånad när jag satte mig bakom ratten och man såg bara en tejp över alla lampor och medelanden :lol:
Användarvisningsbild
av Perc
Med automat kan man "slira på kopplingen" och krypköra hur länge som helst utan att nånting slits. Slirandet blir till värme som försvinner ut i oljekylaren. En vanlig koppling däremot slits ju.

Men trots det så har ju folk dragit husvagn med manuella bilar i år och dar, så det lär nog gå den här gången med.
Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]