Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:Nu blev det helt klart intressant att byta bort våfflan, fins förvisso inet gas här men priset är ju oslagbart, någon som kan rekomendera en "bra" >Bilia handlare man kan kontakta för ett pris?
Bilia tillämpar centrallager, så du kontaktar lämpligen din närmaste Bilia-ÅF.
Det är den "äldre" 6-stegade lådan. Att jämföra med VEA som har 8stegs AW TG-81SC
Finns endast "Slirotronic" till de femcylindriga motorerna. Men man överlever, de är åtminstone något bättre än förr.

Priset är helt makalöst bra. Man får knappt en hyffsat utrustad Golf kombi för de här pengarna!
Att betala 100.000 mer för att få d4 med nya automaten tycker jag inte verkar som en bra affär, gamla automaten är inte dålig, femcylindrigt bensinmotorljud låter också härligt. :)
Hela offerten ifall någon annan är intreserad av vad som ingår i priset:

Köpobjekt Ny Reg.nr Chassinr Mätarst

Modell

Volvo V60 Bi-Fuel Momentum Business Edition

Miljöbil, Gaskonv höjer lastgolv9cm, Aluminiumhjul Hera 16", Audio HP Sensus Connect 7,

Digitalt Kombi instrument, Parkeringshjälp bak, ABL- Aktiva Xenonljus, Blank list runt

sidorutor, Elinfällbara backspeglar, Interiört stämningsljus, Luftsymbol i Krom, Läderratt Silk

Metal inl., Panel Brushed Aluminium, Regnsensor för vindrutan, Tröskelskoning lastrum,

Belysta make-up speglar, Konstantfarthållare, Låsbara hjulbultar, Luftkvalitetssystem CZIP,

Rattknappar för ljudanl., City Safety generation 2, DSTC- Antisladdsystem, Dubbla synliga

slutrör, Däcklagningsats med kompr, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar,

Elman. Parkeringsbroms, Eluttag fram- och baksäte, 12volt eluttag i lastutr., Framstolar m

WHIPS-system, Färddator, Isofixfästen ytterpl. bak, Insynsskydd i lastutrymme,

Klimatanläggning ECC, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förar+passager, Larm inkl.

Nivåsensor, Nyckelavst. kr-kudde pass, Rails mörkgrå, Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i

nylon, Strålkastarspolare, Två muggh i mittkons fram, Trygghetsbelysning,

Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO5

Motor Bensin 5-cyl.213hk/157kW Bi-Fuel

Växellåda Automat AWTF-80 SC

Kaross Täckt

Färg Power blå Metallic 713

Inredning Tylösand Mörkgrå K601

Paket Klimatp VOC Bensin XC/V60:Elvärme i ratt, Eluppvärmt baksäte, (utgår vid val B-kudde),

Volvo On Call, Parkeringsvärmare m tidur

V70/V60 Gaskonvertering:Gaskonvertering via AFV
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]