Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GustavE skrev:Min kollega har en V70 2010 som han kört ca 30 000 mil med och hans kupéfläkt går ibland när han låser upp :)

Funktionen avtar för att upphöra då bilen fyller 4 år anledningen till det är att då anses de allergener som avges från plasterna i bilen ha upphört att avge gaser.
oldtimersmc skrev:
GustavE skrev:Min kollega har en V70 2010 som han kört ca 30 000 mil med och hans kupéfläkt går ibland när han låser upp :)

Funktionen avtar för att upphöra då bilen fyller 4 år anledningen till det är att då anses de allergener som avges från plasterna i bilen ha upphört att avge gaser.
På min 09:a startar fläkten fortfarande när det är varmt :D och den fyller snart sex år.
Att det skulle vara tidsstyrt till 4 år låter märkligt, det känns mer som någon myt, kanske spridd av nån verkstad som inte orkat felsöka varför funktionen slutat funka på nån bil. :p
Åh faan!
:shock:

Känns i allfall som en bra funktion även efter 4 år, tänker man på att låsa upp bilen ett litet tag innan man kommer fram / ska kliva in så hinner den bli aningen svalare. :)
Ja för en gång skull så läste jag hela bruksanvisningen från pärm till pärm.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]