Moderator: Moderatorer

svergie2 skrev:
Fokuserad skrev:Verkar som att Volvo med dessa nya grillar också drabbats av Saab-syndromet, att emblemen lossnar. Är väl en tidsfråga innan det flyger av i högtrycken.

Säg till om du serietillverkar de svarta emblemen. :)
Var väl typ bara i MY12? Eller är det tillbaka i MY15? D:
Gäller från M10 då den nyare grillen kom. Hur det är på den nyaste versionen vet jag inte. Men meken som bytte mitt emblem sa att dom har bytt färre & färre så han trodde dom fixat till emblemen på nåt sätt sedan 2012, har för mig jag läst något om detta här också.
Fokuserad: Det ska finnas svarta klistermärken att beställa, och även andra färger om jag inte minns helt fel. Detta av någon... amerikan (?) som säljer sina massproducerade för ett par tior stycket. Kan leta upp mer kring det när jag får tid över om du vill. :)
Fick "tråkigt" här i Spanien, lite för hett ute och att svalka sig med öl innan gocart-tävlingen ikväll känns inte helt smart.. Så jag beställde en dashcam. Verkligen på tiden, tack för tipset Joel, det blev en sådan som du hade i Hyundaien och bakåtkamera i Volvon.
Användarvisningsbild
av joel80
Yea!! Kul! Då väntar vi oss en och annan filmsnutt framöver från dig också. ;)
Det lovar jag! ;) funderar bara på hur jag ska göra strömdragningen, har en extra "slot" över vid min 12V i mittkonsollen eftersom jag struntar i moodlighten till mugghållarna. Vore ju snyggast att då mata kabeln hela bakom paneler och till sist bakom och under vattenfallet. Enkelt i teorin som vanligt men många svordomar i praktiken.. :D måste hitta tillräckligt lång sladd också.
Lät rekondkillen ångtvätta kupén och klädslarna. Luktar nästan nytt nu och klädslarna ser märkbart ljusare ut. :)
Fick en fönsterputs på köpet. Blev så bra att vi planerar en utvändig fix på fjortonåringen snart. Ska bara bättringslacka en del repor först...
Användarvisningsbild
av joel80
grillchips skrev:Det lovar jag! ;) funderar bara på hur jag ska göra strömdragningen, har en extra "slot" över vid min 12V i mittkonsollen eftersom jag struntar i moodlighten till mugghållarna. Vore ju snyggast att då mata kabeln hela bakom paneler och till sist bakom och under vattenfallet. Enkelt i teorin som vanligt men många svordomar i praktiken.. :D måste hitta tillräckligt lång sladd också.
Sladden som hänger med är rätt lång.. kanske så lång som 4-5 meter. Jag har dragit den från spegel, förbi passagerarens solskydd, in i A-stolpens gummilist, ner till golv, under golvmattan och upp till min 12v-hubb bakom mittkonsollen, och har nog en halvmeter-meter kvar som får ligga lite sick-sack under golvmattan.
grillchips skrev:Fokuserad: Det ska finnas svarta klistermärken att beställa, och även andra färger om jag inte minns helt fel. Detta av någon... amerikan (?) som säljer sina massproducerade för ett par tior stycket. Kan leta upp mer kring det när jag får tid över om du vill. :)
Ahh, säg till om du springer på länken! Kom på att jag har ett nytt grillemblem att kvittera ut från Hova också, då det som satt när jag köpte grillen hade några avbrutna fästen, så klarar mig nog något år till.
grillchips skrev:Det lovar jag! ;) funderar bara på hur jag ska göra strömdragningen, har en extra "slot" över vid min 12V i mittkonsollen eftersom jag struntar i moodlighten till mugghållarna. Vore ju snyggast att då mata kabeln hela bakom paneler och till sist bakom och under vattenfallet. Enkelt i teorin som vanligt men många svordomar i praktiken.. :D måste hitta tillräckligt lång sladd också.
Det där löser vi över en kafferast! Finns få paneler fram i min bil som jag inte har tagit loss eller petat kabel under. :D
Fokuserad: Här är länken, tror jag. Har för mig att sajten såg annorlunda ut men utbudet verkar vara ganska likt så det får duga tills vidare. ;)
http://www.yourbadges.com/catalog/index ... 9e53ve52c4

Ska bege mig till eBay på en gång, måste hitta en tillräckligt lång microUSB->12V/USB, osäker på hur kablarna inuti ser ut för att kunna cut'n'paste med kabelskor men det ger sig nog.
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 1912
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850