Ceder10 skrev:För det första så vill jag ha en lite större motor i bilen mot vad jag har just nu då den inte händer mycket vid en omkörning.
Sedan så är det ju aldrig fel med större bagageutrymme heller.
Det blir väl som nästan alla andra som kör xc modeller att vara på vanliga vägar kanske lite grusvägskörning någon gång.
Kommer förmodligen inte att dra något tyngre än en vanlig släpkärra heller.
Med den beskrivningen gör en V70 D5 (Awd) ett långt mycket bättre jobb till ett avsevärt lägre pris än en XC70. V70 drar mindre bränsle, accar snabbare, har högre toppfart, har mycket bättre väghållning och körkänsla, till på köpet får du hela bilen lackerad så du slipper all knottrig Abs-plast som bleks och kontinuerligt måste smörjas med svart vinylglans. V70 har lägre luftmotstånd och högre utväxling vilket spar bränsle och ger mindre snurrig motorvägskörning. Utrymmet är identiskt på insidan.
Eftersom du absolut vill ha Xc70 antar jag att det är zlatan-faktorn som är viktigare än funktion och kostnad.
Kolla så AC pumpen är tyst och fin, och att remmen är bytt enligt intervall, går den av kan den fara in i kamremmen med totalras som resultat.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.