Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Sådär ja, första Polestar bilen jag ser i trafik, ägs av Volvo PV inte helt oväntat. Såg ganska diskret ut trots allt, det man hajade till över vad ju den stora blå fyrkanten i grillen och den halvgroteska vingen, annars ser den ut som vilken S60 som helst, typ.. Fälgarna var inget märkvärdigt tycker jag, såg inte extrema ut när den kom rullande i allafall.

Transportstyrelsen säger att den inte är typgodkänd och går på dispens, mest troligt en förseriebil då va? Första gången i trafik för bara någon vecka sedan.

Bild

Bild
av perhall
Silver är ju ganska mycket gubbfärg (förlåt alla som har silver, jag har en också), i polestarblå (vad nu färgen heter) ger den ett helt annat intryck!
En M3, M4, M5 blir också fetare och mer uppseendeväckande i estirolblått än i silver..
PH
av Tjocken
Jävligt fin tycker jag personligen, men den ska vara i blått. Mötte en blå på E4 för någon vecka sen, hann tyvärr inte se reg nr eller något. Men hajade till direkt av färgen och sen polestar märket i grillen.
Som man skulle vilja testköra den! Ja äga förstås är ju ännu bättre! ;)
Användarvisningsbild
av Mackanktm
Underbar bil, men måste säga att i silver blev den (som övriga också skriver) våldsamt Svensson-diskret!
Användarvisningsbild
av iigloo
Embersvart eller titangrå hade varit fint. Känns som valet av färg är medvetet för att just inte väcka så stor uppmärksamhet.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har extremt svårt för smurfblue... Silver är väl snyggt. Ja, jag är 40+ :-)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Synd dom inte hade Electric silver till polestar bilarna, har sett än vanlig S60 -14 R-design i Electric silver och den va sjukt snygg, mycket snyggare än bright silver. :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Bara att hålla med. Electric Silver hade gjort den bilen rättvisa. Jag gillar annars bilar som har "annorlunda" lack än övriga i samma serie. Men Bright Silver blir alltför "beige" tyvärr...
Fel efter byte VVT

XC90 2,5T 2003 Får snart be om ursäkt […]

Precis :-) En hjälte är du Erik Å[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]