Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Hur tror ni att försäljningen går med V70 som har några år kvar innan ersättaren nu när det precis har kommit en ny Passat? Kikade in på Volkswagens hemsida och byggde ihop en bil, känns som dom har gått upp rejält i pris. Som det ser ut just nu verkar det som dom lagt sig hack i häl på Volvo V70 prislista eller t.om dyrare än en V70. Själv ser jag Passat som en budget version, när man tycker V70 är lite för dyr. ;) (lite mindre lyxigt i passat enligt min uppfattning). Passaten finns med en dieselmotor på 240hk som gör 0-100 på 6,3 sec. Men det ska väl komma en nya Drive-E D5 motor och den kanske blir snäppet starkare och snabbare än den som är i passaten? :)
av perhall
Nya Passat blir säkert jättefin och de kommer nog att sänka priserna efter något år!
Höga försäljningsmål och konkurrens från alla håll!
Infotainment t ex är ju bra mycket modernare än i Volvon (och än i A6...)
PH
Användarvisningsbild
av MartinS
Personligen anser jag att v70 ligger rätt många snäpp över passat och att de egentligen inte är konkurenter, men så ser ju inte verkligheten ut. Det finns ju till och med dom som gått från v70 till Hyundai i40, man upphör aldrig att förvånas.
av OSK
Biler med avrundet bakluke vil aldri bli et alternativ for meg. Jeg har stasjonsvogn for å få plass til stor baggasje, og det er ikke akkurat sånn at det bare er flate plater jeg kjører rundt med. Full lastelengde i hele bilens høyde er viktig! Sånn sett konkurrerer den kanskje mer med V60 som prioriterer utsenden fremfor praktiske løsninger.
av Linqid
Visst, pressbilarna vid premiären var snygga och så men annars vette tusan om jag är särskilt imponerad... Interiören är verkligen inget att hurra över, och blir kommande V90 som XC90 interiört pratar vi ju helt olika nivåer.

Vidare är jag lite fundersam över priset. Testade att bygga en 2.0 TDI Masters på 150 hk med automat, metallic, läderklädsel, 17" och xenon och landade genast på över 360 papp.. Då tar jag nog hellre en V70 D4 Sport!
av perhall
De får nog sänka priserna efter första årets rush.
Men faktum är ju att Passat är en 2014-produkt, gamla Passat 2005 och V70 2006/2007.
Nya V90 eller vad den kommer att heta blir väl en 2015-2016-produkt och det kommer att märkas.
Både V70 och Passat är ju trista när de är helt snik...
PH
av valln
Hur kan man ens jämföra Passat med Volvo och skriva det i samma rubrik. Passaten har dålig kvalité och sämre krocksäkerhet. Jag har ytterligare ett horn i sidan på Volkswagen sedan det köpte upp Scania. jag spjärnade i mot, men mina 400 Scaniaaktier räckte inte så långt... :twisted:
av perhall
valln skrev:Hur kan man ens jämföra Passat med Volvo och skriva det i samma rubrik. Passaten har dålig kvalité och sämre krocksäkerhet. Jag har ytterligare ett horn i sidan på Volkswagen sedan det köpte upp Scania. jag spjärnade i mot, men mina 400 Scaniaaktier räckte inte så långt... :twisted:
Kanske för att den gamla modellen vinner nästan alla tester (internationellt) trots att den är nio år gammal, och att den nya har mycket modern teknik och att nya Golfen är bra.
Men jag gillar inte heller gamla Passaten... får se om nya..
PH
av jpennerb
Såg på VWs bygg din bil att det skiljer 5000kr mellan en bensin 1.4 och en diesel 2.0 båda med 150hk. Blir inte många bensinare sålde med den lilla skillnaden.
av Linqid
perhall skrev:
valln skrev:Hur kan man ens jämföra Passat med Volvo och skriva det i samma rubrik. Passaten har dålig kvalité och sämre krocksäkerhet. Jag har ytterligare ett horn i sidan på Volkswagen sedan det köpte upp Scania. jag spjärnade i mot, men mina 400 Scaniaaktier räckte inte så långt... :twisted:
Kanske för att den gamla modellen vinner nästan alla tester (internationellt) trots att den är nio år gammal, och att den nya har mycket modern teknik och att nya Golfen är bra.
Men jag gillar inte heller gamla Passaten... får se om nya..
PH
Passat (och VW) är typiska testvinnare som levererar på alla punkter. Inga direkta brister, "lagom" prisnivå och neutral design. Men jösses vad tråkiga... Utgående Passat är bullrig, stötig och med ett trist yttre såväl som inre. Lockar mig inte alls. Får se hur det blir med den nya när man sett den på riktigt, men generellt anser jag VW vara ett märke som köps av den som vill ta sig från A till och B och inget annat. Undantaget nya Golf R då kanske... :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]