- sön 29 jun 2014, 03:05
Skulle gissa på att det är stegmotorer, och vredet säger åt motorerna att snurra si och så många varv, eller någon variant av det.
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Skulle gissa på att det är stegmotorer, och vredet säger åt motorerna att snurra si och så många varv, eller någon variant av det.Enligt bror min så verkar de vara induktansstyrda ?:-/ :lol: Sitter spolar och metalkärnor som åker fram o tillbaka när man vrider både i vredet och i motorn men resistansen ändras inte när man vrider så borde vara induktansstyrt.
Lucif3r skrev:induktans styrd motor är bara ett mer tekniskt ord för stegmotor så vitt jag vet.Aha då lärde jag mig något nytt
DandanRacing skrev:Hehe, Känns viktigare med mat o kläder till familjen än byta ut tjocktvnFelsökt mera idag och nu får vi jord i båda kontakterna på den gröna sladden ?:-/ ??:-/8)
Felsökt ljusjusteringen lite och kommit fram till att en av sladdarna i vänstra kontakten jordar vilket den inte ska men det lustiga är att piper jag mellan den och motsvarande sladd i högra kontakt stycket så har jag kontakt men piper jag mellan den högra sladden och jord så får jag inte kontakt ?:-/ ??:-/
//Andreas
100 mil eftersom det ofta handlar om att åk[…]