- mån 07 jul 2014, 21:12
#878270
Sitter just nu i en lånebil från verkstaden, en V60 MY12 D2 AUT och måste såga att det är nog den mest misslyckade kombon av alla.
bilen går knappt att framföra ryckfritt på i låga hastigheter och start/stopp blir man ju bara trött på, det blir en ryckig färd med alla sart/stopp.
Lådan växlar ju så otroligt seeeeeegt och det blir som en gummisnoddseffekt mellan växlingarna. Ska det här vara det modernaste Volvo har i automatlådeväg el fins det fler varianter beroende på bilmodell?
Sedan tycker jag komforten är dårlig för att vara en så pass ny bil, nu var det ett morrande ljud i denna ( lät som ett hjullager ) så det påverkade såklart ochså men >V60 har en bra bit kvar till V70in komfort, tyvär.
Funderar själv på att ev köpa en T5a och den går ju bara att få med Automat, visserligen en nyare låda men iaf, man blev ju starkt avskräkt av V60in, min gamla ford granada växlade ju bättre.
bilen går knappt att framföra ryckfritt på i låga hastigheter och start/stopp blir man ju bara trött på, det blir en ryckig färd med alla sart/stopp.
Lådan växlar ju så otroligt seeeeeegt och det blir som en gummisnoddseffekt mellan växlingarna. Ska det här vara det modernaste Volvo har i automatlådeväg el fins det fler varianter beroende på bilmodell?
Sedan tycker jag komforten är dårlig för att vara en så pass ny bil, nu var det ett morrande ljud i denna ( lät som ett hjullager ) så det påverkade såklart ochså men >V60 har en bra bit kvar till V70in komfort, tyvär.
Funderar själv på att ev köpa en T5a och den går ju bara att få med Automat, visserligen en nyare låda men iaf, man blev ju starkt avskräkt av V60in, min gamla ford granada växlade ju bättre.