Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Travolta
Hej, har en V70-00:a, nu har ett problem uppstått. ETC-lampan börjar lysa lite då och då. Har haft bilen i tre år och det har aldig hänt förut, utan det är nu dom två senaste veckorna det har hänt tre ggr. Bilen "var" den vanligt 140hk modellen, är numera 188hk version efter ett besök hos BSR. Det är dock ett år sen som den trimmades så det verkar konstigt att det hade med det att göra. Den är fullservad och inte särskillt hårt körd.

Det står i instruktionsboken att man bör kontakta volvo verkstad om det händer fler ggr (dvs det blir dyrt), finns det något man kan göra själv? Kan tillägga att jag har väldigt dålig koll på motorer och sånt.
Användarvisningsbild
av greeeken
Innan du går till Volvo så kan du väll ta o fråga BSR.
För vad jag läst o minns så är det 1 års maskingaranti efter en trimmning hos dom?.
Säger inte att det är deras fel, ta o fråga /chansa.
Sen så kan du ju lämna den fhos volvo så de kan kolla på felkoder, Då får du svaret vad det kan vara.Sen om du vill fixa det hos dom eller inte det kan man ju fråga sig runt o kolla va andra tar för proser.
av Teemu
är också lite sugen på att chipstrimma våran V70 -01 140 med den typen. Gör det någon märkbar skillnad med dessa 48kh extra? Företagen bruar också annonsera med lägre bensinförbrukning - något du märkt av?

//Teemu

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]

Ventilationsgaller V90-18

Bilskrotar är ibland en bra källa till s[…]