Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Härligt att det blev lite diskussion i tråden också!! :)

Har idag fått lite priser från ÅF på bilen som jag länkade in en bild på tidigare i tråden. Fick strax över 10% rakt över både bil och utrustning från listpris. Känns som en ganska schysst deal med 48 000:- i rabatt.

Fortfarande är det 415 000 att betala för en "gammal" XC70 förvisso. Fan vad svårt det är. Jag VET ju att Volvon är vanligare, och inte lika körglad som en BMW. Men av någon anledning sitter jag ju just nu och kikar på en XC70 i alla fall så på något sätt tilltalar den ju mig ändå. Rätt mycket trevlig utrustning i bilen dessutom!! Hmm Blir svårt det här :roll:
av Dpblad
Går nog att pressa rabatten lite till. I synnerhet om du är beredd att åka en bit och om du tar med tillbehör som handlaren står för (krok, vinterhjul, etc).
Har hört om någon magisk gräns vid 19%, men det låter jag vara osvuret.
av Nikeman
19 % ???? Det låter sinnessjukt. Jag fick totalt 16,8% 2010 när jag köpte 325dT men det var ju tack vare en massa kampanjer osv också.

Någon här som kan bevisa sig ha fått 19%? Eller ens i närheten?
9-10% är väl den normala ramavtalsrabatten när vi inte snackar om företag som köper hundratals bilar, som nämns ovan så ges ju ofta rabatt i form av kampanjer då kanske det är möjligt...
Volvoanställda har 13 procent rabatt. På xc bilarna 15 procent.
Användarvisningsbild
av Guligan
volvoc70cab skrev:En liten undran ? Det visade sig att att många av de här bilarna kom från Tyskland . Han förklarade detta med att tyskar som ex.vis krockat en BMW endast ville hyra en BMW.
Ja, eller också är det de nyreparerade tyska bilarna du står och väljer mellan och inte hyrbilarna...

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]