Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan!

Jag har felsökt min ac hos en firma (igen fast en annan än innan). Kollade vad trycket låg på och de fanns bra med tryck i systemet men ac:n ville ej gå. Spelet på AC:n ska fixas för de är för STORT sa han på firman med. Men sen kollade vi relät. Hade ingen jord till de vilket denna termostat/givare eller va han sa att den hette, skulle ge relät. Byglade inget för de kunde förstöra mer än nytta. Dock så byglade vi relät samt nuddade kopplingen med sopkvast och den hoppade igång och kylde fint fint.

Nu till frågan, vad heter den givare/termostat som sitter nedanför bilens högra sidas strålkastare som har tre stift i sig? :s Och är de någon som har en länk till Mekonomen tex eller skruvat eller liknande som har denna givare snälla länka :/

Han sa att jag kan byta denna själv hemma men kan pysa till något pyttelitet då ja skruvade bort den sa han om de kanske kan hjälpa er att förstå vilken ja menar! :p

Tack!
Lucif3r skrev:Det är väl lågtrycksvakten som sitter där.

Kanske de är! :p Men ja finner ingen sådan på nätet som heter sådär så ja kan se pris på en sådan? :/

Skrev till han som kollade igen, han sa att den hette högtryckspressostat, är de samma?
Det stämmer att det är högtryckspressostaten som sitter där fram vid strålkastaren. Det är samma på 850-96 som till s70-98 i alla fall. Bara att skruva av, sitter schraderventil innanför. Så man kan byta den utan att gasen försvinner.
Okej tack för svar!!:) ska testa detta och se om de funkar! Vet dock ej årsmodell på denna 855a men den har ac iallafall. Hittade på skruvat med en sådan givare fast där heter den tryckswitch. Alla kanske har olika namn på dessa? De va den enda jag hittade som hade 3 stift vilket den ja söker också har :p

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]