Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

SupaBeast skrev:Mer värt med bsr. Finns ändå ingen garanti kvar
Vad spelar det för roll? Är det billigare att åtgärda ett eventuellt motorhaveri om bilen saknar garanti?
Är ju snarare vad försäkringsbolaget säger om annat än polestar som man bör vara fundera över då det kan bli noll ersättning pga trimmet vid haveri eller i bästa fall kraftig nersättning av ersättningen att dom få kronor polestar kostar extra i slutändan lönar sig. Lägg till strulet med besiktning som om dom gör sitt jobb korrekt sätter körförbud direkt pga felaktig motorstyrka orsakat av trimmet när det inte är reggat med det.
Har heller något lägre effekt/vrid men grejerna håller och noll strul med uppdatering av mjukvaror, besiktning, f-bolag än maximal effekt som sliter onödigt på delarna och man måste trixa vid service, besiktning osv.
MartinS skrev:
Vad spelar det för roll? Är det billigare att åtgärda ett eventuellt motorhaveri om bilen saknar garanti?
Vilka motorhaverier på grund av andra trimfirmor har vi egentligen sett? Såvitt jag vet finns det 1(!) tråd här om en V70II som fått problem efter chippning med BSR.

Snackar vi boxtrim är det en annan sak men de flesta etablerade trimfirmor i Sverige verkar veta vad de gör.
Lövet skrev:
MartinS skrev:
Vilka motorhaverier på grund av andra trimfirmor har vi egentligen sett? Såvitt jag vet finns det 1(!) tråd här om en V70II som fått problem efter chippning med BSR.

Snackar vi boxtrim är det en annan sak men de flesta etablerade trimfirmor i Sverige verkar veta vad de gör.

Hade samma tänk vore det så illa så skulle forumet vara fyllt med trådar i ämnet.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]