- mån 07 jul 2014, 20:35
#878256
Letar efter en beg xc60 my12 runt 260-290k.
Rätt specifika krav på utrustning, men hittade ändå den här som har ungefär allt jag vill ha;
http://mobil.blocket.se/orebro/Volvo_XC ... 078044.htm
Men den har gått drygt 11k mil på två år, frågan är vad för risker jag tar om jag köper den?
Är den svårsåld om säg 3 år och ytterligare 5000 mil på mätaren? Dvs 17-18000mil på 5 år.
Har inte sett bilen i verkligheten, men säljaren (nåväl), säger att den rullat gbg-hallsberg av en chef hos Rejmes, och att den är i mycket fint skick.
Sommar o vinterdäck (18+17 tum) som är nästan nya.
Så bil och utrustning lockar, men miltalen oroar...
Åsikter?
Eller ska man avstå ev lite utrustning och hitta en runt 7-9000mil?
Rätt specifika krav på utrustning, men hittade ändå den här som har ungefär allt jag vill ha;
http://mobil.blocket.se/orebro/Volvo_XC ... 078044.htm
Men den har gått drygt 11k mil på två år, frågan är vad för risker jag tar om jag köper den?
Är den svårsåld om säg 3 år och ytterligare 5000 mil på mätaren? Dvs 17-18000mil på 5 år.
Har inte sett bilen i verkligheten, men säljaren (nåväl), säger att den rullat gbg-hallsberg av en chef hos Rejmes, och att den är i mycket fint skick.
Sommar o vinterdäck (18+17 tum) som är nästan nya.
Så bil och utrustning lockar, men miltalen oroar...
Åsikter?
Eller ska man avstå ev lite utrustning och hitta en runt 7-9000mil?
Mvh Martin
AKA Lobbysleeper™
Kör: V90CC D4 MY20
Tidigare Volvos: XC60 D4 R-Design MY17 / V70 2,5FT R-Design Polestar MY11 / V70II D5 Summum MY08
AKA Lobbysleeper™
Kör: V90CC D4 MY20
Tidigare Volvos: XC60 D4 R-Design MY17 / V70 2,5FT R-Design Polestar MY11 / V70II D5 Summum MY08