Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Ja, det var sådana som jag köpte. Men de hjälpte inte mot problemet, då luckan slår i dessa med full kraft = plastmos...
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Ja, det var sådana som jag köpte. Men de hjälpte inte mot problemet, då luckan slår i dessa med full kraft = plastmos...
:evil: vilket lurendrejeri. men e du säker på att du inte behöver byta gasfjädrar oxå då? så den åker upp lite mjukare. min polares åker lixom upp hela vägen mjukt men sista biten hänger den i gasfjädrarna pga att gummiplupparna saknas.
av Pam
Jo, antagligen behöver jag byta den andra gasdämparen också. Jag bytte en av dämparna efter att det bildats is under ena fästet och sedan knäckt den ena gasdämparens fäste.

Funkar Biltemas gasfjädrar till S60:n? Orkar inte lägga ut 1000:- på nya dämpare när jag inte vet att de kommer fungera, när man kan testa Biltemas och lägga ut ca 320 :-...
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Jo, antagligen behöver jag byta den andra gasdämparen också. Jag bytte en av dämparna efter att det bildats is under ena fästet och sedan knäckt den ena gasdämparens fäste.

Funkar Biltemas gasfjädrar till S60:n? Orkar inte lägga ut 1000:- på nya dämpare när jag inte vet att de kommer fungera, när man kan testa Biltemas och lägga ut ca 320 :-...
jo för fan köp inte för 1000 spänn, har haft biltemas för 159:- st ett tag och verkar fungera minst lika bra. mina "original" la ju av på min -04 så e lite tveksam till kvalitén. Värt å testa biltemas iaf. dom kan man ju byta efter 2-3 år om de nu inte skulle hålla längre.
Användarvisningsbild
av deska
En grej bara. Fattar inte vilka gummi/plast stopp ni menar. Vi åkte med min polares bil till bilia och kollade med en kille där. Vi hittade inga stopp som påverkar luckan då den är i öppet läge endast stopp som bromsar/dämpar när den stängs/är stängd. Skall det finnas andra? Hans lucka öppnas lugnt men slår sista biten vilket den inte ska. Det kan ju inte bero på gasdämparna eftersom de är nybytta. Vad kan det mer bero på. Biliakillen kollade i datorn, på bilen och i en annan nu s60 som de hade där och fattade inte vad det skulle kunna vara för stopp man beshöver för att inte luckan ska slå sista biten. Är det inte gasfjädrarna som ska stoppa den fårn att slå??
av Pam
Kollade på min bil idag med och hittade inga som helst stopp som förhindrar bagageluckan från att slå sista biten. Ingen som kan ta ett detaljerat foto av hur det skall se ut när det fungerar???

Är gasdämparna för långa?
Användarvisningsbild
av deska
Pam skrev:Kollade på min bil idag med och hittade inga som helst stopp som förhindrar bagageluckan från att slå sista biten. Ingen som kan ta ett detaljerat foto av hur det skall se ut när det fungerar???

Är gasdämparna för långa?
funderade på detta oxå, eller om de blivit slöa. Men nu är ju de aktuella dämparna brand new och volvo orig så borde inte bero på dem. Som du säger, ett foto vore fint :)
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
jag har fått samma fenumen på min nu, och ska kolla upp det i veckan!
men det måsta ha med gasdämparna att göra och sen e ja nästan helt säker på att där ska finnas en stopp i topp läge men som sakt åter kommer med "fakta" om ämnet!

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]