Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan alla glada!

Tänkte införskaffa mig en sådan OBD2 kabel till USBn. Finns en hel del på Tradera har jag sett till volvo som min (v70 1997a) men den har en serielkabel bara. Kan man ta vilken sådan kabel som helst med USB eller måste de vara någon speciell för att de ska funka till min bil?

Programvaran har jag redan så behöver bara en sådan kabel. Är de någon som till och med vet va jag kan få tag på en för en hyffsad peng så länka gärna är ni snälla! :)
Användarvisningsbild
av DooZeR
Okej tack för snabbt svar! :) Jag har 20v så då går de icke :/ Men tänkte på de då med, finns de fler program som en sådan kabel skulle kunna funka till? Läste nått om Scantools eller vad de hette.

Fann på 24 en kabel men den hette 409.1, kan de funka med den kabeln då med? http://www.24.se/kkl-usb-ver-4091-p-656-c-227.aspx

Har du tips på gratis program så släng gärna in dom med! :)

EDIT: Hittade denna med, kan denna funka? http://nascom.se/produkter2.php?Cat1=1& ... =111&Col=2
Användarvisningsbild
av DooZeR
Lucif3r skrev:1.3.6 om jag minns rätt. 1.3nånting iaf.

Okej kanon för jag har de samma hemma! :) Men sen vet jag någon som pratade om att man måste ha en sådan kabel med seriell anslutning samt dator för de ska funka i VOL-FCR. Finns två versioner av detta program läste jag och hur vet jag vilket jag har hemma? :s

Hoppas innerligen att de är för USB då jag saknar laptop med sådan seriell port eller va den heter xD Sen på demot, kan man läsa ur alla felkoder som finns fast inte radera dom?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
KKL-kabeln är seriell, fast med USB-plug istället, så därför funkar den fint. Enda man kan behöva göra är att ändra COM-porten till 1 i enhetshanteraren.

USB-"stöd" i vol-fcr kom väl inte fören 1.6 eller något sånt, senare än 1.3 iaf.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Lucif3r skrev:KKL-kabeln är seriell, fast med USB-plug istället, så därför funkar den fint. Enda man kan behöva göra är att ändra COM-porten till 1 i enhetshanteraren.

USB-"stöd" i vol-fcr kom väl inte fören 1.6 eller något sånt, senare än 1.3 iaf.

Okej kanon!! :) Men då ska jag beställa hem en sådan kabel och testa då den kommer hem tack!! :)

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]