- sön 06 jul 2014, 19:48
jag bytte glaset/plasten själv det var enklare än jag trodde, tog ca, 5 min per sida.
Moderator: Moderatorer
V70nnn skrev:Min granne jobbar på Volvo och har varit med och utvecklat backspeglarna. Jag har samma problem på min V70 2010. Han säger att leverantören i UK slarvade med att härda plasten i ugn efter tillverkning. Tydligen gör härdningen att mickrosprickor försvinner.
Droopy skrev:Vanligt att en leverantör tillverkar åt flera biltillverkare, tar du Faurecia som jag känner till lite som så tillverkar de till citat "Faurecia's customers include the Volkswagen group, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat/Chrysler, Toyota and Hyundai-Kia among others".V70nnn skrev:Min granne jobbar på Volvo och har varit med och utvecklat backspeglarna. Jag har samma problem på min V70 2010. Han säger att leverantören i UK slarvade med att härda plasten i ugn efter tillverkning. Tydligen gör härdningen att mickrosprickor försvinner.
Då verkar många leverantörer glömma att härda plasten då det förekommer på mer el mindre de flesta bilmärken där ute. Och detta fenomen har ju pågått i några år, det låter mer som en skröna.
AndS skrev:Droopy skrev:Vanligt att en leverantör tillverkar åt flera biltillverkare, tar du Faurecia som jag känner till lite som så tillverkar de till citat "Faurecia's customers include the Volkswagen group, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat/Chrysler, Toyota and Hyundai-Kia among others".V70nnn skrev:Min granne jobbar på Volvo och har varit med och utvecklat backspeglarna. Jag har samma problem på min V70 2010. Han säger att leverantören i UK slarvade med att härda plasten i ugn efter tillverkning. Tydligen gör härdningen att mickrosprickor försvinner.
Då verkar många leverantörer glömma att härda plasten då det förekommer på mer el mindre de flesta bilmärken där ute. Och detta fenomen har ju pågått i några år, det låter mer som en skröna.
Tack för lyckönskningen, det börjar[…]
Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]
Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]