- sön 06 jul 2014, 21:52
Vad gäller försäkring tror jag volvia kan ge rabbat vid nyteckning och priset stiger senare.
Moderator: Moderatorer
valln skrev:Vad gäller försäkring tror jag volvia kan ge rabbat vid nyteckning och priset stiger senare.Frun hade V40:n försäkrad hos Volvia sen tidigare. Men vi får hålla ett äga på det där. Tack för varningen!
dissonans skrev:Det där är väl S/V70 GLT-fälgar. Även om T där inte står för turbo :)Är det? Snygga är de iaf!
Gotlandsbästa skrev:V70 är en bra bil! Att chippa bilen ger inte någon turboeffekt direkt, men lite mer klös blir det. Siffrorna dem redovisar får du ta med en nypa salt, din bil är 13-14 år, det spelar oxå in. Men ser fin ut. Grattis.Tack! :)
Gotlandsbästa skrev:V70 är en bra bil! Att chippa bilen ger inte någon turboeffekt direkt, men lite mer klös blir det. Siffrorna dem redovisar får du ta med en nypa salt, din bil är 13-14 år, det spelar oxå in. Men ser fin ut. Grattis.Tack! :)
Andreas2012 skrev:Diesel är så `1900` talet, kom igen nu, köp en XC70 bensinare och gör en LPG (bi-fuel) konvertering,Andreas 2012, vart konverterade du bilen, samt hur mycket kostade konverteringen.<br />Själv har en XC70-06.<br /><br />Mvh
Jag har räknat noggrannare och jag betalar 7.90Sek/10km.....kan din diesel rova komma i närheten av det?
Gotlandsbästa skrev:Den drar 2-5% mindre soppa per mil... Tar ett tag att tjäna in :-O) Men BSR har ju för 1992:-Aha! Tack för tipset. Bsr har en lokal ett stenkast från där jag bor.
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/1562
ER skrev:Att trimma 140hk:aren gör den bara likvärdig med 170 hk:aren och du kommer märka skillnaden enbart på höga varv så besparing i soppa blir det inte i verkligheten, bara 1992 kr fattigare i semesterkassan som gör bättre nytta att läggas på en service av bilen.Sunt förslag, tack.
Haft en S60 170hk:are, kunde lika gärna blit en 140 hk:are då det enligt pappren var den svagare då det skilde inget i körbart register utom över 5000rpm och hur ofta ligger man där. Inte så att den segdrar bättre så man har nytta av dom extra 30 pållarna som erbjuds genom snabb optimering av mjukvara på 140hk:aren så den blir vad 170hk:aren har från fabrik.
Spar mera bränsle genom att serva bilen ordentligt, hålla lufttrycket i däck bra bit över "rekommenderade", köra som folk och se framåt och planera körningen för att undvika hastiga stopp/starter.
Givetvis även undvika att segla runt med takbox monterad året runt, bästa tipset är undvika fetare hjul så håll dig till smala 15":are 195/65/-15 då fetare drar lite mera samt blir stötigare även om man kan leva med det.
You should be kicked out from this forum, head fir[…]
Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]