Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av staafv
har fått ett väldigt jobbigt ljud i bilen när jag kör den. har jag kopplingen nere så är bilen tyst och släpper jag upp kopplingen så får jag ett skrikande ljud. uttrampningslagret?? men tänkte kolla om det e för lite olja i växellådan. men är inte fan till att hitta på fyllningslocket. för det e vell där man ser mängden?? vore tacksam för tips på va det jobbiga skriket kan vara. och va jag hittar på fyllningslocket till växellådsoljan. tack på förhand
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Du är i fel forumsdel, men jag chansar ändå på att nivåpluggen sitter på växellådans vänstra sida, och att du kommer åt den från vänster hjulhus.
Användarvisningsbild
av Nexus
nivå pluggen siter bredvid V. drivaxel & har 24mm plugg
Flyttar inlägget till Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90
av staafv
Och tack för tipsen. Är ny har så viste inte redigt vad jag skulle posta inlägget. Men tyvärr hjälpte de inte skulle bara åka en snabb sväng och hela kopplingen rasade för mig och bil firman jag köpte bilen av ville inte ta på sig något. Dålda fel heter de och jag köpte bilen för 1 månadsen. Så nu börjar kriget mot dom jävlarna.

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]