Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av olofp
jeckemecke skrev:
olofp skrev:Äntligen har jag köpt ett armstöd. Nyansen är något mörkare än resten av inredningen (som antagligen blivit lite blekt) men det får duga!
Tog bilen till jobbet igår, då blev det premiärkaffe i mugghållaren :)

Bild
Vad heter armstödet? :D Jag letar efter ett armstöd med mugghållare, som är lite tjockare än det tunna armstödet som är original på min bil. Jag får så ont i axeln när jag åker långt, och skulle vilja att armbågen kommer lite högre upp! Är det 740 armstöd eller från någon annan bil?
Nu har ju Lucif3r redan svarat men det är originalarmstöd från Volvo, det går att köpa nytt fortfarande men kostar ca 1000kr nytt. Det brukar alltid finnas nån annons på blocket eller tradera. Dock så kan begagnatpriserna vara rätt saftiga också.
Nackdelen med armstödet är väl att det blir något bökigare att växla men jag vande mig rätt fort!
av olofp
david70 skrev:Har kollat igenom denna tråden och måste säga vilken fin bil du har! :D Som nämndes tidigare i tråden så kan man verkligen tro att den blivit förflyttad med tidsmaskin :P Detta ska följas! Kul tråd :)
Tack! Ja den är fin! Dock så är den inte rostfri under och så finns det lite rost på framskärmarna. Jag funderar på att enbart ha den som sommarbil framöver och köpa en annan 740 att ha på vintern!
Användarvisningsbild
av david70
olofp skrev:
Tack! Ja den är fin! Dock så är den inte rostfri under och så finns det lite rost på framskärmarna. Jag funderar på att enbart ha den som sommarbil framöver och köpa en annan 740 att ha på vintern!
Det låter smart! Jag körde förbi en exakt likadan beige 740 på E18 här i Karlstad ikväll faktiskt, lite kul! :P
av olofp
Riktigt sent svar: Kul! Det var inte min bil i alla fall. Jag har inte sett många beigea 740 faktiskt. Det kanske inte var den mest populära färgen :D

Gjort med bilen sen sist:

Monterat stänklappar bak. Letar fortfarande efter lappar att sätta fram. Original går inte att köpa nya på Volvo längre.

Rengjort dräneringskanalerna till lyktorna i bak så nu rinner det inte in vatten längre

Beställt nya sommardäck, har fått kordsläpp på ett av dem. Det är rätt gamla regummerade däck så det kanske inte är så konstigt att de börjar ge upp. Samma sak hände ju med vinterdäcken som var lika gamla..
av olofp
Nu är jag tillbaks efter lite semestrande med bilen. Det blev drygt 140 mil sammanlagt. Vi var ner till Borås, Göteborg och Varberg. Bilen höll ihop och det är riktigt skönt att åka med 740 på långresa! Förbrukningen landade på drygt 0,85 liter per mil.

Såg riktigt många fina 740 och 940 där nere, kul! :)
av olofp
Jag har inte så mycket att jämföra med men om jag åker längre resor enbart på landsväg kan förbrukningen bli lite lägre. Nu var det lite motorvägskörning inblandat också.

Japp jag har mekaniskt insprut på bilen, B230E heter den motorn :)
Användarvisningsbild
av david70
Hehe nej beige kanske inte var den populäraste färgen :lol: Kul att det händer lite saker! :D Härligt med semester i 740:n! :P
av olofp
Sen sist:

Halvnya Kumhodäck på gamla Volvofälgar (aluminium). Tyvärr är inte fälgarna i det bästa skicket utseendemässigt, får se om jag behåller dom nästa säsong eller om jag ska köra på plåtfälg + originalhjulsidorna istället...

Nya bromsbelägg i fram och lite motionering av oken

Nytt hjullager i fram. Detta tog jag dock hjälp till att fixa.

Ska göra inom den närmsta tiden:
Fylla i några stenskott med lite färg

Köra en omgång av Meguiars Paint Restoration Kit
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"