Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för alla svar.

Kikar i registreringsbeviset och hittar följande: T31B MOTORN ÄNDRAD

Någon som vet vad detta innebär? Och vart vänder man sig till för att få fram exakta uppgifter över vad det är ändringar som gjorts? Inte konstigt att det inte går att hitta en likvärdig motor om det råkar vara så att det gjorts mer omfattande modifieringar. Bör man rimligtvis som konsument inte ha rätt att bli upplyst vid ett köp om att det sitter en motor i bilen som det inte ens verkar gå att hitta ersättningsdelar till? Bilen är för övrigt köpt hos en bilhandlare.
Laszlo skrev:Tack för alla svar.

Kikar i registreringsbeviset och hittar följande: T31B MOTORN ÄNDRAD

Någon som vet vad detta innebär? Och vart vänder man sig till för att få fram exakta uppgifter över vad det är ändringar som gjorts? Inte konstigt att det inte går att hitta en likvärdig motor om det råkar vara så att det gjorts mer omfattande modifieringar. Bör man rimligtvis som konsument inte ha rätt att bli upplyst vid ett köp om att det sitter en motor i bilen som det inte ens verkar gå att hitta ersättningsdelar till? Bilen är för övrigt köpt hos en bilhandlare.
Polestar??
Om det är en effektökning gjord i efterhand är det Polestar, finns inga andra som kan registreringsbesiktas.
Men motorförändring kan också vara något Volvo gjort med bilen vid nytillverkning som skiljer mot ursprungsgodkännande och behöver inte vara en effektökning.
Motorbyte på gång vet jag, hoppas han uppdaterar här också när det är färdigt. :)
Motorn är ersatt och det mesta sitter plats. Det enda som kvarstår är en svart gummislang som vi inte lyckas lista ut vart den ska sitta - någon som har någon idé?
Bilagor
s80-2.JPG
Den andra änden går till insuget på grenröret
s80-2.JPG (1.78 MiB) Visad 376 gånger
s80-1.JPG
s80-1.JPG (1.7 MiB) Visad 377 gånger

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]