- fre 04 jul 2014, 17:02
Plasti dippar man en Summum ser den ju ut som en sketen Kinetic sen... usch.
Moderator: Moderatorer
börne skrev:Plasti dippar man en Summum ser den ju ut som en sketen Kinetic sen... usch.Hellre att den ser ut som värsta snikisen än att listerna är för dassiga eller bilen är snikisen.
börne skrev:Är bara jag som är allergisk mot tråkiga svarta lister, Det ser ok ut på R-Design när du har det andra silvriga som sticker ut, men ska allt va svart blir det trist. Men det är min personliga åsikt.Håller fullständigt med, gillar man inte kromet så köp en momentum eller eller kinetic
Nu har jag en svart Summum där kromet sticker ut, skulle allt det varit svart hade bilen sett jävligt tråkig ut tror jag.

BM skrev:Hej igen.Syns inte jag? ;) Jag skrev tidigare att jag testat med autosol men utan nån större framgång. Det blev snyggt för stunden men blev mjölkigt snart igen. Återigen - måste man polera tills man dör om man kör autosol? Jag gned för hand...
Då har jag pratat med teknikern. Han trodde Autosol kunde fungera.
/BM
TomK skrev:Låter faktiskt coolt med en dippad svart kromkant! Tycker själv att kromet inte är så snyggt - dock gillar jag själva lyktorna och hur de lyser. Kommer inte bli nån kromlist som bling på min i alla fall!ER skrev:Har du rätt i! Mina rails har dock "aluminium-färg" så då skulle jag behöva Plastidippa dem också..TomK skrev: Kanon!Ser ju minst lika bra ut på svart som ljus färg. Kolla på railsen vilka normalt är mattsvarta.-)
Ser fram emot att åtgärda listerna.
Annars är ju ett alternativ att plastdip:a dem i t ex mattsvart, om man nu gillar det. Blir nog snyggt om man har en vit eller silvergrå bil, men jag har svartmetallic så frågan är hur det matchar.
Plastidip är kanon, sprayade taklisterna på en 850 med det, såg ut som ny. Listerna hade börjat flagna så jag pillade bort all plast/färg och drog på 3-4 lager.
Kolla här på Sport My15, svara lister på svarta bilar.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Synd på nedre delen av bakljusena bara, skulle varit röda, inte kromaktiga så hade jag varit odelat 100% för uppgradering även bak.
Håller med dig angående face lift-bakljusen, men vad f-n man kanske kan testa att "dippa" även nedre kromkanten på dem i mattsvart så fall!
Ostbåge skrev:Om listerna är i aluminium så funkar polering en liten stund, man kan polera alu så det blir ohyggligt blankt, men sen tar det bara timmar innan den nakna alu-ytan täcks med aluoxid igen och blir mjölkvit. Man måste omedelbums klarlacka ytan om man vill att den ska hålla sig blank. Vaxa/lackkonservera hjälper också en tag men inte som klarlack.BM skrev:Hej igen.Syns inte jag? ;) Jag skrev tidigare att jag testat med autosol men utan nån större framgång. Det blev snyggt för stunden men blev mjölkigt snart igen. Återigen - måste man polera tills man dör om man kör autosol? Jag gned för hand...
Då har jag pratat med teknikern. Han trodde Autosol kunde fungera.
/BM
:-) 20260129_151022_copy_2000x1500.jpg
Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]