Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så efter ett kamremsbyte som nu tagit en och en halv dag har hopsättningen av min 850 gått ganska smärtfritt, förutom flerspårs remmen (den som är mellan ac:n, generatorn mm). För att ta av den från första början klämde jag in en bit plattjärn och med hjälp av en skiftnyckel så flyttade jag spännarmen så remmen gick att ta bort, ganska enkelt. Jag jämförde min gamla med min nya rem och min nya är till och med en aning kortare än den gamla eftersom den antagligen är uttöjd. Jag kilade på den nya remmen noggrant och följde beskrivningen i haynes boken. Dock så är det nu ca 5-6 cm för mycket rem! Jag behövde inte ens putta ut spänn armen (som när jag tog loss den, det är ju denna som som remmen så den blir på plats).

Det enda jag har pillat på inom flerspåras området är spännarmen som jag fick ta bort för att jag skulle byta ett spännhjul till kamremmen, men detta var inget konstigt, bara två bultar och den kan bara sitta på ett sätt.

Jag har stirrat mig blind på den förbannade remmen nu, den ligger precis som den ska ändå är den hur slak som helst. Det känns som att det är något jag har missat, men vad?!

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]