NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Civandy
V50 -05

Har precis varit och gjort hjulinställning på bilen och det slutade skaka i ratten och den slutade även dra till vänster.
Men nu så skakar passageraresätet väldigt mkt vid 80km/h +.

Händer detta för att däcken varit fel slitna?
Slutar detta efter jag kört lite mer?
Ska jag ringa verkstan som gjorde hjulinställningen, fixar dem det?

Många frågor men huvudfrågan är; varför skakar passagerarsätet nu efter ny inställda hjul?

Med vänlig hälsning, Anders
Användarvisningsbild
av Xibbe
HAH! De gör min med, sjuuukt störande. Jag löste det genom att hissa upp den stolen till max. Då slutade det!
av Civandy
Slutade den skaka på högsta läget?
Borde vara tvärtom kan man tycka :)
Användarvisningsbild
av Xibbe
Ja, höll på som fan med det där, kollade om nått satt löst, om de va bältet som slog emot, eller om de låg nån flaska. (Det är svårt att felsöka när man ligger i 100 samtidigt som man kör) :D
Men ja, det löste sig genom att pumpa upp stolen till max så inget kunde skaka emot varandra längre.
av Civandy
Känns fel att lösa det så... Och det funkade ej.
Hade velat veta varför det hände såhär efter hjulinställning. Jag va med när de gjorde det och då va allt på grönt. Kan det va så att däcken va så fel slitna att det nu ger skakningar?

Eller att det är bussingarna som inte märktes innan hjulinställningen?

Min tanke är att ringa verkstan hittar inte dem så lämnar jag in bilen för felsökning :/
Varierande laddtryck Volvo 940

Wastegateaxel som glappar kanske. Den kan glappa i[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]

Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]