NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rails är ju ganska praktiskt, så varför skulle gemene man välja bort det (även om de är ganska fula på V50). Det är ju väldigt bra att kunna välja var man vill ha räcket (kort avstånd vid takbox och långt när man kör virke), och inte bli tvingad till fasta punkter som man blir på bilar utan rails.
Om någon vet varför silverrailsen är en centimeter högre än de svarta så får de gärna berätta. Kollegan tyckte min bil såg högre ut när jag bytte upp mig till silvriga och visst fan var railsen högre.
Personligen har jag aldrig använt mina så jag ser inga nackdelar med att ta bort dom, dock kommer jag behålla railsen inför framtida ägare av bilen som möjligt vill ha dessa med.
Fanns det alltså en marknad där V50 marknadsfördes utan rails?
Åhfan, det förklarar varför en tysk på ett annat forum var högst intresserad av mina rails när jag sa att jag skulle plocka av mina. :D
Har jag missuppfattat något? Har du inte nyligen fått tag på silverrails? Om så är fallet, varför skall de av igen. Eller är det i sådana fall dina gamla som du tänker dig sälja?
Ditt minne är det inget fel på Sven! ;) Jag bytte ju till mig de silvriga mot mina svarta, jag tycker de ser mer exklusiva ut medan föregående ägare tyckte de var för mycket showoff.
I början av mitt Volvoägande tyckte jag V50 såg dum ut utan rails, som att det fattades något. Men nu när jag kommit en bit på vägen så uppskattar jag den nakna looken mer och mer. Railsen kommer få stå kvar i förrådet tills dess att bilen säljs så kan den nye ägaren få välja eftersom jag tror att många faktiskt vill ha railsen på.
Finns hos Volvo och ibland men jävligt sällan på bilskrotar. Volvo tar ett par tusenlappar för sina, jag fick mina på skroten för nån hundring.
Och på skroten är det oftast avhämtning som gäller eftersom listerna är så ömtåliga. Det är alltså inte en liten ersättningsbit du sätter där railsen har suttit utan du byter ut hela längan på taket mot en hel list.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.