Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban_T5-R
Prisförslag: Sköljning av automatlådan (12 liter) plus uppdatering mjukvara, 7400kr :shock:

Är detta för dyrt eller förslag på billigare alternativ! :roll: :wink:

V70 T5 -06
av r189
Det är väldigt dyrt, nånstans mellan 3-4000kr brukar väl vara en rimlig summa.
Hade jag vart du hade jag gått dit och frågat igen, för dom måste ha slagit in fel i datorn.

mvh
av Robban_T5-R
Ska höra med dom igen, har märkt också att Bilia överlag är dyrare än andra men av bekvämlighet (har verkstaden bredvid jobbet) så brukar jag lämna den där :lol: men det finns ju gränser ska kolla med Meconomen också för skoj skull :roll:
Användarvisningsbild
av Bullock
Robban_T5-R skrev:Ska höra med dom igen, har märkt också att Bilia överlag är dyrare än andra men av bekvämlighet (har verkstaden bredvid jobbet) så brukar jag lämna den där :lol: men det finns ju gränser ska kolla med Meconomen också för skoj skull :roll:
Gör jobbet själv, har för mig att det finns en tråd på hur man gör :D inget svårt att göra själv.
Användarvisningsbild
av BasRutten
Jag köpte 16 liter olja på Volvo och nya klips och oringar sen spolade jag lådan själv med hjälp av grannen. Nollade räkneverket och adoptionen med min Dice. Inte speciellt krångligt.
Användarvisningsbild
av Perc
Om ni gör det själv, lossa INTE den bulten som ser ut som en oljepåfyllningsplugg. Gör du det sabbar du treans växel men det märker du först när du ska köra och trean helt enkelt inte finns. :)
Användarvisningsbild
av BasRutten
Lossar du på kopplingen vid kylaren, överst, så är det ifrån kylaren oljan kommer. Slang, med eltape som tätar fixar den. Håll in den bara.

Rullar runt i en V40 från 1998, lågmil[…]

Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]

Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Jag förstår din tanke att jag borde nog[…]