Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MostlyInept
Ojojoj vad snygg intrigören i var på Ocean Race... De bilderna gör ju inte väntan på sin egen mindre jobbig :twisted:

Beställde min i tisdags, ska ha en XC60 D4 AWD OCR-edition med driver support, tidsursvärmare och Business edition. Tog dock inte den blå färgen utan ska ha Crystal white i mitt tycke snyggaste färgen som Volvo har... å nu är det bara att vänta 8)

Ni som har fått era bilar får jättegärna bomba oss andra med bilder som jag kan drägla över :lol:
av Jpegtobbe
Tjocken skrev:Såg idag i min bil att jalusiet i mittkonsollen är i borstat stål istället för den svarta plasten som vanligtvis är. Jag tyckte personligen det av nice, men får väl vänta och se när alla fingeravtryck etc syns där på.
Jag upptäckte också detta idag, att jalusiet är i metall. Själv gjorde de att jag valde bort denna modellen för att jag brukar ha min telefon liggandes ovanpå där. Gummit i standard gör ju att det ligger lite mer stilla så att säga. Men det är ju en smaksak såklart :)

Men det jag stör mig på, är att de inte nämns någonstans alls att de är i metall. Inga bilder i broschyren, inte i nån text i broschyren. Bygger man bilen på nätet så visar den det svarta standardjalusiet. Tycker de är lite fjuttigt faktiskt. Det är ju inte alltid handlarna har en Ocean race inne heller så man kan få se. Så när man då får sin bil så blir man ju lite förvånad när de är grejer i den som man inte fått någon info om.
Användarvisningsbild
av MostlyInept
Den är HEMMMA :D
svartreg.jpg
svartreg.jpg (652.6 KiB) Visad 578 gånger
Siken bil, det har ju hänt en del på de tio åren som skiljer denna ifrån min gammla trotjänare (v50 t5 -05), nu ska man bara försöka lära sig alla leksaker som finns men det är ju ett "problem" man gärna har :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
av Exquattro
Ni som kör VOR, jag har fått för mig att sätena inte är desamma som i t.ex. Momentum. De ser mer ut som sportstolen med lite kraftigare sidovalkar, när jag provade hittade jag inte heller någon justeringsratt för svankstödet. I ärlighetens namn letade jag inte så mycket men de satt nog inte på samma ställe på insidan som på min nuvarande bil. Detta skulle vara intressant att veta eftersom jag jämför en del med tyskarnas sportstolar, som jag tycker är det bästa som finns, men lite bättre Volvostolar är nuvarande är ju ett plus i kanten för Volvo i så fall.
Användarvisningsbild
av MostlyInept
VOR har Volvos nya sport läderstolar som är grymt sköna, i min mening bättre än vad någon av de tyska bilarna har. Svankstödet är numera elektriskt så det sitter två knappar nere på stolen, ungefär där man har ratten till ryggstödet. :D
av Exquattro
TACK. Det var ju ett bra besked! :D Mycket konstigt att detta inte står angivet någonstans.. Det blir med lite lättare steg när jag ska gå till Volvo imorgon och börja ställa ultimatum, men VOR är nu ett krav.
Användarvisningsbild
av MostlyInept
Kan förövrigt berätta att fälgarna är MYCKET snyggare i verkligheten än på bild... :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Svanskstödet på min är den vanliga "ratten", varierar det mellan OCR på summum och som jag har BE ?
av Exquattro
Mattias_F skrev:Svanskstödet på min är den vanliga "ratten", varierar det mellan OCR på summum och som jag har BE ?
OCR är väl ett modellval, precis som Momentum eller Summum, det kan inte både vara OCR och Summum, vad jag kan förstå ? ??:-/
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design