NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker att det är konstigt att inte fler bilar saknar railsen. Det var ju möjligt att välja bort det, och jag ser aldrig nån som gjort det.
Jag skulle göra det utan att tveka på en ny bil. En V70 utan rails är ju jättesnygg i konfiguratorn?
Jag är ju inne mer på V60 och den är ju railsen inte så höga på, som tur är när man måste köpa begagnat.
När jag köpte V50:n så hittade jag ingen bil utan?
Av samma anledning som att de flesta ska ha dragkrok fast de knappt eller inte alls använder det. Man ska ha det helt enkelt, hur skulle det annars se ut antar jag att "de" tänker. Det finns alltså ingen logisk anledning tror jag. :wink:
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Det är standard på de flesta bilar och folk engagerar sig inte att välja bort en sådan sak.
De är inte många men de finns där ute. Likväl V70 ser jag lite då och då utan rails. Jag har täcklisterna i förrådet så efter semestern ryker mina rails och taket blir naket. :)
Käns ju ganska dumt att välja bort något som du kan få användning för, gemene man skiter ju i utseendet med hänsyn till railsen, jag personligen skulle inte reagera om bilen saknade rails.

när jag var 20 bast brydde man sig om sådanna saker, inte idag.
Men samtidigt finns det väl ändå lasthållare för bilar utan rails? Så i slutändan blir det ändå en smaksak.

(MVH 27 år) :wink: :lol:
Ja en V50 behöver förstås vingen för att det ska se bra ut utan rails men alla är vi olika. ;)
grillchips skrev:De är inte många men de finns där ute. Likväl V70 ser jag lite då och då utan rails. Jag har täcklisterna i förrådet så efter semestern ryker mina rails och taket blir naket. :)
Är det dyra saker, dom där täcklisterna?
Till V70 finns det inga, då är det byte av tak som gäller eller om man är händig nog att tillverka egna pluggar/täckbrickor som håller tätt. Till V50 kostar det omkring 2000:- olackat om jag inte minns helt fel, kan vara lite i underkant kanske. Jag köpte mina på en bilskrot för någon hundring och sedan tillkom lack.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]