Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av jchrister
Går det att föra en seriös debatt här om vilket lackskydd som är bäst på marknaden. Jag tycker att TEFCAR slår det mesta idag, både vid hållbarhet och glans. Har ni några andra funderingar vem som har bättre, skulle det vara kul och höra. Skulle gärna se en test när det gäller lackskydd
av S.t.r.a.n.D
Inte för att det har med ämnet att göra men köp inte en SEAT. Efter 6 år så släpper klarlacken och även lacken, kan inte vara speciellt bra lackskydd på dom. Såg precis detta på det underbara programmet Plus!
av matzen10
jchrister skrev:Går det att föra en seriös debatt här om vilket lackskydd som är bäst på marknaden. Jag tycker att TEFCAR slår det mesta idag, både vid hållbarhet och glans. Har ni några andra funderingar vem som har bättre, skulle det vara kul och höra. Skulle gärna se en test när det gäller lackskydd
Men återigen, använd sökfunktionen. Det sa jag ju i den förra tråden när du frågade..!
Eftersom du anger i din info att du jobbar/har intresse för bilvård så kan väl DU inleda med att berätta mer fylligt om Tefcar som du förespråkar?!?
av jchrister
matzen10 skrev:
jchrister skrev:Går det att föra en seriös debatt här om vilket lackskydd som är bäst på marknaden. Jag tycker att TEFCAR slår det mesta idag, både vid hållbarhet och glans. Har ni några andra funderingar vem som har bättre, skulle det vara kul och höra. Skulle gärna se en test när det gäller lackskydd
Men återigen, använd sökfunktionen. Det sa jag ju i den förra tråden när du frågade..!
Eftersom du anger i din info att du jobbar/har intresse för bilvård så kan väl DU inleda med att berätta mer fylligt om Tefcar som du förespråkar?!?
Tefcar.se där får du svar på en del. Du jobbar på??
av Mikael G
Hm ja finns nog inget bra svar på vad som är bäst. Misstänker att det är lite som att fråga vem som gör det godaste ölet, d.v.s. egen personlig tycke och smak avgör. Men jag håller med om att det hade varit kul med ett test som visar dom reella skillnaderna i glanstal, vattenavrinning och hållbarhet mellan dom olika förseglingarna. Själv har jag bara lacksförseglingen som ett grundskydd och vaxar bilen ett par gånger imellan behandlingarna för att uppnå en yta och glans som jag är nöjd med.
av Dykaren
Mikael G skrev:Hm ja finns nog inget bra svar på vad som är bäst. Misstänker att det är lite som att fråga vem som gör det godaste ölet, d.v.s. egen personlig tycke och smak avgör. Men jag håller med om att det hade varit kul med ett test som visar dom reella skillnaderna i glanstal, vattenavrinning och hållbarhet mellan dom olika förseglingarna. Själv har jag bara lacksförseglingen som ett grundskydd och vaxar bilen ett par gånger imellan behandlingarna för att uppnå en yta och glans som jag är nöjd med.

Lämna bort bilen till proffs som har gott rykte i det dom håller på med. Kan varmt rekomendera Perma 5 som oxå är en teflonbaserad lackförsegling!
av Mikael G
Dykaren skrev:
Mikael G skrev:Hm ja finns nog inget bra svar på vad som är bäst. Misstänker att det är lite som att fråga vem som gör det godaste ölet, d.v.s. egen personlig tycke och smak avgör. Men jag håller med om att det hade varit kul med ett test som visar dom reella skillnaderna i glanstal, vattenavrinning och hållbarhet mellan dom olika förseglingarna. Själv har jag bara lacksförseglingen som ett grundskydd och vaxar bilen ett par gånger imellan behandlingarna för att uppnå en yta och glans som jag är nöjd med.

Lämna bort bilen till proffs som har gott rykte i det dom håller på med. Kan varmt rekomendera Perma 5 som oxå är en teflonbaserad lackförsegling!
Haha ja jo det skulle jag kunna göra eller så gör jag det själv efter arbetstid :lol:
av jchrister
Dykaren skrev:

Hur mycket Teflon innehåller Perma5?? TEFCAR innehåller 12%, därav det fantastiska skyddet
av Dykaren
Mikael G skrev:
Dykaren skrev:

Haha ja jo det skulle jag kunna göra eller så gör jag det själv efter arbetstid :lol:
Haha ja jättekul, men med det så anar jag att du jobbar med lackkoncervering och reconditionering? Svårt för mig att veta det serrrrrö!

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]