- tor 26 jun 2014, 19:18
Hej min 740 läcker olja vid vattenpumpen. Vet någon var man kan få tag på EN packbox?
Moderator: Moderatorer
V0lv0740tic90 skrev:Hej min 740 läcker olja vid vattenpumpen. Vet någon var man kan få tag på EN packbox?antar att det handlar om p boxen bakom övre kamrems hjul mekonomen volvo meca etc
gubbstrutt skrev:antar att det handlar om p boxen bakom övre kamrems hjul mekonomen volvo meca etcV0lv0740tic90 skrev:Hej min 740 läcker olja vid vattenpumpen. Vet någon var man kan få tag på EN packbox?
VOlvo740tic90 skrev:nej det finns en packbox bakom varje kamrems hjul bakom kamrems kåpan.gubbstrutt skrev:antar att det handlar om p boxen bakom övre kamrems hjul mekonomen volvo meca etcV0lv0740tic90 skrev:Hej min 740 läcker olja vid vattenpumpen. Vet någon var man kan få tag på EN packbox?
kolla ventilkåps packning först så den inte läcker längst fram
är kamremmen oljig/flottig byt den o spännaren kolla resten av p boxarna när kamrem kåpan är av.
först av allt rengör motorn så du ser om oljan kommer uppifrån som jag misstänker att den gör.
Med vänlig hälsning hasse.[/quo
Ventilkåpspackningen läcker också men det ser ut som det trycker ut olja ve pumpen :/ Så det finns endast packbox ve kamremshjulet? Lätt att byta?
VOlvo740tic90 skrev:Jag har tvättat rent och kollat ;) oljan kommer från packboxen vid övre kamhjulet och ventilkåpspackningen. Vevhusventilationen funkar bra ;) men som sagt den behövs nog byta iafja då är helgens sysselsättning räddad då :mrgreen: .