...

Moderator: Moderatorer

Vid 0:57 skulle du släppt förbi killen bakom tycker jag. Du hade gott om tid. Jag skulle också blivit förbannad på dig tror jag.
Du blev nog lite lurad av vidvinkeln, det var inte lämpligt att gå in mellan lastbilen och vanen där. Dels skulle troligen lastbilsföraren tycka jag gick in för nära, sen skulle jag tvingas bromsa för vanen innan hetsbullen hunnit gasa om.

Dom sekunder det tog för mig att köra om kunde han gott vänta, och skulle gjort så med lite avstånd så hade jag nog bjudit på en acceleration.
Precis, jag har nästan lust att köpa en till kamera som inte har vidvinkel bara för att kunna visa på hur det egentligen såg ut. :D
Kanske får ta ett foto med vanlig kamera och visa en jämförelse för er. :)
Jag har också noterat vidvinkelproblemet. Det förvillar både hastighet och avstånd. Man önskar ju att en fångad incident ska "tala för sig själv" även om den visas för en icke vidvinkelvan tittare. Fler kameror är såklart en variant, men inget som lockar mig i första taget.
0:30 & 0:40 - varför gör allt fler så idag att sticka ut och "knö" sig? Man ser det hela tiden varenda gång man är på motorvägen + att det är nära kilometer avstånd tills dem kommer nära för omkörning (som för Hyundaien)

0:53 - Mycket märkligt av Golfen, dock måste han ha trott att du är någon civilare eventuellt, men mellan Assistans Kåren och den vita skåpbilen hade du kunnat gå in för att släppa Golfen så hade ni sluppit den situationen.

1:40 - Samma sak här, varför gick du inte in till höger? Finns ingen anledning att ligga kvar i vänsterfilen vad man kan se i klippet i alla fall att något är i vägen i högerfält? I detta fallet blockerar du faktiskt.

5:10 - Föraren gör inget fel i att använda hela accelerationsfältet? Lite svårt att se, men om det blev en taskig genomskärning p.g.a avståndet så hade placering bakom dig varit bättre.
HiTek skrev: 0:53 - Mycket märkligt av Golfen, dock måste han ha trott att du är någon civilare eventuellt, men mellan Assistans Kåren och den vita skåpbilen hade du kunnat gå in för att släppa Golfen så hade ni sluppit den situationen.

1:40 - Samma sak här, varför gick du inte in till höger? Finns ingen anledning att ligga kvar i vänsterfilen vad man kan se i klippet i alla fall att något är där? I detta fallet blockerar du faktiskt.

5:10 - Föraren gör inget fel i att använda hela accelerationsfältet? Lite svårt att se, men om det blev en taskig genomskärning p.g.a avståndet så hade placering bakom dig varit bättre.
0:53
Verkade med som han ville ha "fajt". Han stirrade in på mig som att han var totalt skogstokig.. Jag vinkade tillbaka och visade med fingrarna hur nära han låg... han kanske trodde jag mobbade honom för hans mindervärdeskomplex.

Avståndet mellan Assistanskåren och den vita skåpbilen var mindre än "rätt avstånd" för den hastigheten. Alltså det var under 3 sekunder mellan dem och mindre än 100m. (kanske runt 80m... en bra bit mindre än en vit stolp-längd. ;) )
Skulle jag tryckt in mig där hade jag dels fått bromsa in skapligt och även kapat assistanskårens säkerhetsavstånd.
Det ser ut mer än vad det är.. men kolla lite hur snabbt Assistanskåren kommer till samma plats skåpbilen precis körde på. Handlar om ca 2,5 sekunder. I 100km/h är det ca 70m.. (Jävla vidvinkel som får mig att verka vara en "left lane hogger"!) :D

1:40
Ser jag på det så här i efterhand så hade jag hunnit in mellan bilarna utan att behöva bromsa, avståndet är mindre än vad det ser ut att vara, men här skulle jag hunnit in. Jag låg dock 20km/h över gränsen och trodde jag skulle komma ikapp och om den vita snabbare. Jag tycker inte att jag "missade" det rättfärdigar att någon stressbulle riskerar att skada mig och mina passagerare om det skulle hända något genom att ligga så satans nära, sen låg han för nära redan innan. :)

5:10
I och med att det var helt tomt lång bit bakom och att han genom att göra som han gjorde hamnade endast 2 billängder framför mig i 117km/h (Jag låg alltså lite över skyltad där... tog inte med det, kanske borde gjort det.) tog jag med det.. Det var ingen total idioti, men enligt mig ett dåligt val där han var onödigt nära. Han hade inte förlorat på att gå ut bakom och sen köra om.
joel80 skrev:
HiTek skrev: 0:53 - Mycket märkligt av Golfen, dock måste han ha trott att du är någon civilare eventuellt, men mellan Assistans Kåren och den vita skåpbilen hade du kunnat gå in för att släppa Golfen så hade ni sluppit den situationen.

1:40 - Samma sak här, varför gick du inte in till höger? Finns ingen anledning att ligga kvar i vänsterfilen vad man kan se i klippet i alla fall att något är där? I detta fallet blockerar du faktiskt.

joel80 skrev:0:53
Verkade med som han ville ha "fajt". Han stirrade in på mig som att han var totalt skogstokig.. Jag vinkade tillbaka och visade med fingrarna hur nära han låg... han kanske trodde jag mobbade honom för hans mindervärdeskomplex.

Avståndet mellan Assistanskåren och den vita skåpbilen var mindre än "rätt avstånd" för den hastigheten. Alltså det var under 3 sekunder mellan dem och mindre än 100m. (kanske runt 80m... en bra bit mindre än en vit stolp-längd. ;) )
Skulle jag tryckt in mig där hade jag dels fått bromsa in skapligt och även kapat assistanskårens säkerhetsavstånd.
Det ser ut mer än vad det är.. men kolla lite hur snabbt Assistanskåren kommer till samma plats skåpbilen precis körde på. Handlar om ca 2,5 sekunder. I 100km/h är det ca 70m.. (Jävla vidvinkel som får mig att verka vara en "left lane hogger"!) :D
Hahah! Skön lirare i Golfen då! ;)
Ja, det är svårt att se exakta avståndet på film mellan bilarna är helt klart. Så det är bra att du förklarar i efterhand hur det egentligen såg ut :)

joel80 skrev:1:40
Ser jag på det så här i efterhand så hade jag hunnit in mellan bilarna utan att behöva bromsa, avståndet är mindre än vad det ser ut att vara, men här skulle jag hunnit in. Jag låg dock 20km/h över gränsen och trodde jag skulle komma ikapp och om den vita snabbare. Jag tycker inte att jag "missade" det rättfärdigar att någon stressbulle riskerar att skada mig och mina passagerare om det skulle hända något genom att ligga så satans nära, sen låg han för nära redan innan. :)
Ok! I.o.m. att du redan ligger i en rätt bra hastighet så skulle han kunna ha hängt med dig på ett schysstare avstånd alt. man går in till höger och bara motorbromsar ner och släpper han (om det finns plats även när bilen bakom i högerfältet dyker upp i bakspegeln innan man går in till höger) eftersom det redan går fortfarare än skylten (som ofta har fel tycker jag själv, haha ;) )

joel80 skrev:5:10
I och med att det var helt tomt lång bit bakom och att han genom att göra som han gjorde hamnade endast 2 billängder framför mig i 117km/h (Jag låg alltså lite över skyltad där... tog inte med det, kanske borde gjort det.) tog jag med det.. Det var ingen total idioti, men enligt mig ett dåligt val där han var onödigt nära. Han hade inte förlorat på att gå ut bakom och sen köra om.
Håller med i det fallet efter förklaringen! :)
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 356

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60