Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Fick tag i en bröstplåt idag, plåten mellan huv o vindruta. Men listerna har gjort sitt ser jag, sprucket o trasigt. Någon som vet om det kostar skjortan på volvo att köpa nya? (kommer ringa dem dock o kolla också) Sen undrar jag om det är svårt att montera dem? När jag skulle försöka trycka dit dem befintliga som lossnat lite så var det typ omöjligt, så hårda att de spricker bara - ganska knepig konstruktion.
Om du menar listerna runt rutan så skulle de kosta ca 430:-/st x3 till min 945 -98
Sen att få dit dem är segt, jag knöt näven o gav listen en redig smäll vid varje klips på min gamla 945a.. gjorde svinont i handen efter 3klips men dit kom den.

//Andreas
"Torpedöverdel" kallas plåten ibland, finns fler benämningar. Det är alltså den med galler för ventilationsluften i. Har en list mot rutan och en mot huven.

Jag bytte ut listerna på min fd 745 (samma som på 940). Då hittade jag lister i helt ok skick på skroten (självplock). Det var inget särskilt besvärligt att montera dem. Jag vet inte om de finns på Volvo längre. Jag tror "nitarna" till den ena listen finns som reparationssats så man slipper byta hela listen bara för att några av dem gått sönder.
Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Är BMS nollat så bilen vet att batterie[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]