- tis 01 jul 2014, 10:29
Vet att detta är helt offtopic men jag ställer ändå en fråga. Finns kanske några byggare här.
Vi anlitade en firma som måleriarbete i huset. Fick en skriftlig offert på 25 000 kr efter rotavdrag.
Han som offererade var såklart på plats och tittade.
När arbetet skulle påbörjas så kom vi överens med målaren som var där att han skulle riva en liten garerobsvägg.
Vi säger ok att debitera några timmar extra för detta.
Detta tog några timmar extra inkl spackling etc. Vi var på plats samma eftermiddag och såg att det blev rätt.
Samma dag säger målaren att vissa rum kräver två strykningar för att det ska bli bra. (Det var vitt från början).
Vi tänker att det är ok och inget nämns om extra debitering.
Idag dyker en faktura upp på 38 000 kr.
Kan detta verkligen vara ok? Jag är helt med på att det ska bli 15% dyrare än offererat men ingen ny offert har skrivits el
inga summor har nämnt.
Har såklart ringt firman idag men ännu inte kommit fram.
Vi anlitade en firma som måleriarbete i huset. Fick en skriftlig offert på 25 000 kr efter rotavdrag.
Han som offererade var såklart på plats och tittade.
När arbetet skulle påbörjas så kom vi överens med målaren som var där att han skulle riva en liten garerobsvägg.
Vi säger ok att debitera några timmar extra för detta.
Detta tog några timmar extra inkl spackling etc. Vi var på plats samma eftermiddag och såg att det blev rätt.
Samma dag säger målaren att vissa rum kräver två strykningar för att det ska bli bra. (Det var vitt från början).
Vi tänker att det är ok och inget nämns om extra debitering.
Idag dyker en faktura upp på 38 000 kr.
Kan detta verkligen vara ok? Jag är helt med på att det ska bli 15% dyrare än offererat men ingen ny offert har skrivits el
inga summor har nämnt.
Har såklart ringt firman idag men ännu inte kommit fram.