Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ostbåge
Hej! Sugen på att uppdatera min grill lite men funderar på om det är så lätt?

Har aktiv farthållare. De grillarna jag hittar är bara sådana utan radarskyddet?

Någon som har några tips?
Användarvisningsbild
av ER
Volvo, hova.com eller skroten.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Så här gjorde jag:

http://www.garaget.org/?car=206089&image=3289537

Se dock till att få ett kvitto på grillen då merparten av de som finns att köpa utanför handeln har tvivelaktigt bakgrund...
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Hade en gammal stänkskärm till en cross liggandes i garaget som jag kapade till. Men egentligen vilken seg halvhård plastbit lär ju funka. Man får ju betänka att radarn måste kunna skicka och ta emot signalerna...
Sedan hade jag några gamla hållare som jag kunde använda som fäste för plastbiten. Använde de befintliga bultarna till radarn.
Användarvisningsbild
av Ostbåge
NordmanV8 skrev:Hade en gammal stänkskärm till en cross liggandes i garaget som jag kapade till. Men egentligen vilken seg halvhård plastbit lär ju funka. Man får ju betänka att radarn måste kunna skicka och ta emot signalerna...
Sedan hade jag några gamla hållare som jag kunde använda som fäste för plastbiten. Använde de befintliga bultarna till radarn.
Tack för info! Får se vad man kan hitta... Vore ju kul om man kunde få tag på den senaste varianten av grill med. Den är riktigt schysst!
Användarvisningsbild
av Ostbåge
Hittade en my14 xc-grill på bildelsbasen! Dock med radarskydd men då slipper jag mecka till ett eget även om det ser snyggare ut... Är dock väldigt omeckig av mig så det var nog tur för mig! :wink:
Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]