Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

För att kontrollera bränslepumpens status så mäter man strömmen som den förbrukar. En gammal och trött pump drar mer Ampere än vad en ny och fräsch pump drar. Dessvärre vet jag inte vad en frisk pump skall dra, men det går ju att Googla fram.
Okej! Får kanske ta och mäta den innan det blir ett köp.

Jag läste runt om folk som har liknande problem, i vissa fall har det varit hallgivaren. Men den har väl bara två sätt den kan vara på? Fungerande eller trasig? Och om den är trasig ska ju inte bilen starta.

Sen var det någon som hade problem med tändningen.

Sen var det några som hade skruvat på en plastskruv under spjällhuset, efter de hade skeuvat ut den lite gick bilen bra igen... Jag provade skruva ut den, och jag kännde inget ryck nu :o
Haha fyfan vad skumt problem!!
andreasw skrev:Okej! Får kanske ta och mäta den innan det blir ett köp.

Jag läste runt om folk som har liknande problem, i vissa fall har det varit hallgivaren. Men den har väl bara två sätt den kan vara på? Fungerande eller trasig? Och om den är trasig ska ju inte bilen starta.

Sen var det någon som hade problem med tändningen.

Sen var det några som hade skruvat på en plastskruv under spjällhuset, efter de hade skeuvat ut den lite gick bilen bra igen... Jag provade skruva ut den, och jag kännde inget ryck nu :o
Haha fyfan vad skumt problem!!
Hm ska nog gå ut och kolla det jag med hehe, kul om man känner någon skillnad!
Användarvisningsbild
av andreasw
Idag kännde jag fortfarande rycken, men jag tror att det har blivit bättre! Med torr väderlek får jag fortfarande stötar av mitt fördelarlock... Får prata med Skruvat och se vad dom kan göra.

Såg idag att jag hade en liten läcka vid anslutningen från vevhusventilationen vid luftröret som går in mot spjällhuset.
Nu har jag bytt fördelarlock till mitt gamla... Ingen skillnad alls i gången, förutom att jag inte får stötar längre :P Såg även att jag hade en liten läcka vid anslutningen till luftröret från vevhusventilationen. Tätade den och jag tror att jag får mindre ryckningar nu. Men det kan också bero på den varmare luften ute... Har också kännt att den rycker ganska mycket när man kör i låga hastigheter (glapp i kardan?). Kan även vara växellådskudden kanske. Hur byter jag den?

EDIT: Tittade lite på växellådskudden idag och den såg ju inte jättejobbig ut att byta! Måste bara höja växellådan med en domkraft. Problemen blir HELT klart mindre med varmare väder, men den smårycker hela tiden ändå. Men det konstiga är att den går bra utan att rycka när man varvar ur bilen. Men då känns det istället som att den misständer kanske.

Jag har också märkt att den kanske rentav är starkare när den är kall? Fel på tempgivaren? Men det kan ju bara vara placebo också.

Mvh

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]