Moderator: Moderatorer

Pimpade den lilla verktygslådan jag alltid har i reservhjulsbaljan :wink:

Bild
Rengjort lacken och sedan vaxat upp alltsammans. Använde Meguiars produkter: Compound cleanern samt deras NXT 2,0 super duper vax... Mamma mia vilket lyft för lystern. Borta är oxideringar och mikrorepor. I morgon går jag över alla svarta detaljer med Concept Vista och putsar fönster in & utvändigt.

En lite skum grej var när jag rullade in bilen i garaget i förrgår kväll, efter lite utejobb, så var instrumenteringen heldöd. I kombinationsinstrumentet stod det bara, retfullt: "Pin code"... Motor och belysning funkade dock som vanligt. Gick in och sökte på nätet. Fick upp en massa olika förslag på åtgärd. Trodde inte på nåt av dem utan lade av pluskabeln över natten. Igår morse kom så sanningens minut - på med strömmen och in i kupén för att kolla... Tada!! Ordningen återställd och jag kunde ägna mig åt bilvård istället för felsökning, alternativt fara till Volvo och få lätta på lädret. Gillar när saker lagar sig själv.
:D
En tank etanol fick jag i henne. Hade tänkt tillbringa dagen med bilen på lyft men då frugan fick en mancold som heter duga så får jag istället agera ensampappa. Hoppas innerligt jag hinner byta alla lister och avgassystemet innan semestern nästa lördag.. :/
Gjorde en lattvätt idag. Var inte så länge sedan sist, men eftersom dem lagt på ny beläggning på vägen nedanför oss, (Grus tjära grus.) Så dammar det som fan, avfettning & sedan högtrycken. Räcker ibland :-)))))
Lämnat in min V70 T5 för byte av bälg fram (bägge), Trasig slang till oljefällan, glapp vänster krängningstag + hjulinställning, byte av multirem, byte av servoolja och bromsvätska :wink:

Gick på en slant typ 15000 det kostar att ligga på topp :roll:
Köpte nya regplåtshållare på Mekonomen, liiiite mer diskreta än nuvarande.
Skulle även lägga en beställning på stänkskydd runt om som jag för några veckor sen sett på bildelsbasen men självklart var alla borta vid det här laget. :(
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 1912
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]