Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:Ovanligt hård ton i denna tråd... verkar inte vara så mycket entusiasm inför MY15. Kan det inte helt enkelt bero på att V70/X70 nu har funnits i sju år (såg de första i början av juli 2007) - och då hade S80 funnits ca ett år) utan att ändras något knappt. Den börjar helt enkelt bli gammal, vad man än gör med den... och inte är den så prisvärd jämfört med tyskarna längre heller... (obs, Passat är ju ännu äldre... 10 år, suck!). Vad hände med talet om att produktlivscyklerna blir allt kortare...?
För mig är det helt andra skäl, Tycker Volvo har fullständigt urholkat och kört beteckningar som Sport o R så långt ned i botten det bara går.

Förr om åren stod ju Sport för vassare prestanda som högre effekt, dubbla förgasare osv. och R för bilar med prestanda som gick som skott.

Nu är det ju bara lullul, styling, plastsjok som gör bilarna långsammare.

Volvo gör allt för att suga ur pengar ur något som man inte har tillverkat på 10 år.......

Visst finns det M, RS och AMG design också men de har ju faktiskt modeller som lever upp till det och inte bara är plastkittade standardbilar....
av themack
Polestar Volvon är en frisk fläkt i den moderna Volvo världen och ingjuter lite framtidstro om mer seriösa satsningar på prestanda. Håller med VolvoB20 om utvecklingen på senare tid .
Jag kan inte sluta störa mig på den där förbannade röda kroken, har dom för många giriga ekonomer i organisationen ???
av perhall
Tendensen är nog starkast hos Volvo men den finns ju överallt.
Passat med nåt R-paket är vanligt
Audi med S-Line exteriös
XC90 etc med Scuff Plates var ju tidigt vanligt
Användarvisningsbild
av Gurra82
Lövet skrev:Kromlisten under bakljusen (som är ful i vanliga fall) verkligen skriker nu. Den borde förstås gjorts svart.

:-)-) :-)-)
av Bempo
Med den svarta målningen på bakluckan nedanför bakrutan får jag flashback känsla till 245'an på slutet av tillverkningen. Samma designers? Borde väl vara pensionärer nu
av para
Säljarn2000 skrev:V70/XC70 har sedan 13w46 rem med röd plastkrok istf dämparen. Tyvärr.
Har dämpare på min XC70 som jag fick april 2014
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Personligen tycker jag V70 aldrig har varit snyggare så åt rätt håll går det sen läste jag en artikel med Polestars Marknads chef om att dom ska utöka modell och även motor utbudet vad gäller polestar bilar, kommer inbära dieselmotorer samt hybriden. http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... elmodeller
av Denesfay
Säljarn2000 skrev:V70/XC70 har sedan 13w46 rem med röd plastkrok istf dämparen. Tyvärr.
Jag har gasdämpare på övre och röd plastkrok på under på min MY11
Användarvisningsbild
av Sceptic
VolvoB20 skrev:
För mig är det helt andra skäl, Tycker Volvo har fullständigt urholkat och kört beteckningar som Sport o R så långt ned i botten det bara går.

Förr om åren stod ju Sport för vassare prestanda som högre effekt, dubbla förgasare osv. och R för bilar med prestanda som gick som skott.

Nu är det ju bara lullul, styling, plastsjok som gör bilarna långsammare.

Volvo gör allt för att suga ur pengar ur något som man inte har tillverkat på 10 år.......
Vad hände med de "riktiga" R-modellerna, när slutade de tillverkas och varför? Minns 850 "T-Gul" och den senaste "R" jag sett är väl den gröna V70N.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]