Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Lövet skrev:
xerent skrev:Jag åkte 30 mil förra veckan för att titta på en bil som jag sedan inte köpte. Självklart var jag seriöst intresserad, hade bilen levt upp till förväntningarna hade jag köpt den. Men det gjorde den inte. Är jag en däcksparkare?
Vissa säljare verkar se det så. Jag håller inte med.
Det finns ju också köpare som har galet höga förväntningar och tror att en åtta år gammal bil som rullat 20000 mil skall vara i nyskick. Det är inte alltid säljaren som är ute och cyklar.
Användarvisningsbild
av xerent
Jo, fast har bilen rullat 10 och är i sämre skick än min nuvarande som rullat 15 känns det helt klart som ett nedbyte.
av Droopy
Lövet skrev:Det här med att det är så jobbigt att sälja på Blocket - vad är det som är problemet? Ha endast mejl i annonsen och ring upp de som är vettiga själv. Självklart får man mängder med mejl som bara är intresserade av att pruta men strunta i att svara på dem bara. Jag är inne på bil 12 att sälja på Blocket nu och jag kan inte säga att jag haft några nämnvärda negativa upplevelser. Det är bara att inte svara på de som skickar mejl som man inte gillar. 2 personer TOTALT har varit och tittat på en bil och inte köpt den efteråt. I princip alla som väl letar sig ut till en bil är intresserade av att köpa den. Det här med "däcksparkare" osv är extremt ovanligt om du inte har en AMG, Porsche eller M-bil.

Jag tycker personligen att blocket är ett riktig skittälle oavsett vad man ska sälja och jag sälje numer nästan inget av våra beggade saker där, barnvagnar, möbler, barnsäng osv har skänkts till Erikshjälpen.

Hade en annons en gång på en barnvagn ( det var en 3år gammal vagn i mint konditon som ag begärde 500sek för ) i en veckas tid svarade jag på diverse mail om hur mycket vagnen vägde, vilken färg den hade ( fast det stod i annonsen och syndes på bilden ) om de fick plats i en SAAB osv osv..

Folk är helt enkelt me r el mindre dumma i huvudet anser jag ( inte alla dok ) efter 20 mail och 30 sms gav jag bort vagnen till Dagis där min son går, de använder den som extra sovvagn.

Nä, jag hatar verkligfen blocket och alla idioter som inet enbs orkar ringa utan smsar och mailar fram och tillbaka i en veckas tid, MUPPAR*!
av Lövet
Droopy skrev:Hade en annons en gång på en barnvagn ( det var en 3år gammal vagn i mint konditon som ag begärde 500sek för ) i en veckas tid svarade jag på diverse mail om hur mycket vagnen vägde, vilken färg den hade ( fast det stod i annonsen och syndes på bilden ) om de fick plats i en SAAB osv osv..
Vad är det som är så jobbigt med att få mejl? Om du inte anser dem vettiga att gå vidare med - svara inte. Annars är det väl bara att skriva några rader som svar? Hur kan det vara jobbigt att lägga ner 30sekunder att svara någon som frågar på det du säljer övergår mitt förstånd.
av llesrof
Lövet skrev:
Vad är det som är så jobbigt med att få mejl? Om du inte anser dem vettiga att gå vidare med - svara inte. Annars är det väl bara att skriva några rader som svar? Hur kan det vara jobbigt att lägga ner 30sekunder att svara någon som frågar på det du säljer övergår mitt förstånd.
Du missförstår nog. Det är inte ett dugg jobbigt att få mail. Inte alls. Det jobbiga är att försöka besvara dem så gott man kan, speciellt de där idiotfrågorna som mer eller mindre alltid dyker upp. Man vill ju gärna vara artig, trevlig och säljande i konversationen. Och så fortsätter de komma med idiotfrågor. Många vill veta precis ALLT och man får lägga ned hur mycket tid som helst för att uppfylla deras önskemål även om saken mer eller mindre kostar gratis. Och sedan hör man inget från dem.

De flesta är trots allt dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
av Lövet
llesrof skrev: De flesta är trots allt dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
Det håller jag med om men jag skulle vilja påstå att det är betydligt trevligare att hantera de som är intresserade än att annonsera sin bil utan intresse alls. Det senare brukar vara ett större problem och tynger hjärtat ordentligt. "Varför vill ingen ha min fina bil?!"

Sista bilen jag sålde fick jag 108 mejl på. Det är väl kanske 2-3 per dag. Jag skickar nog 50 mejl ändå per dag i genomsnitt. Första person som tittade köpte bilen.
av Mwi
llesrof skrev:De flesta är trots allt dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
Det stämmer väl rätt bra men deras pengar är lika mycket värda, så det är väl inget att bry sig om. Jag vill ha deras pengar, inte bli kompis med dem ?:-/ Le och vinka tills du har fått pengarna, sen så kan du.... (S) eller (BE) beroende på hur mycket pengar du fick för att prata med idioterna.
Användarvisningsbild
av Severin
Mentaliteten har ju blivit att det inte går att lita på nån, särskilt inte nån som säljer en bil.
Finns för många som lever på att lura folk.

Själv så letar jag en till bil, många annonser är för dåligt skrivna vilket tenderar att man struntar i den fast det kan vara ett fint objekt.

Jag mailar hellre i början och försöker få en bild av objektet och avgör sen om det är värt att ens ringa.
av llesrof
Mwi skrev:
llesrof skrev:De flesta är trots allt dumma i huvudet på ett eller annat sätt.
Det stämmer väl rätt bra men deras pengar är lika mycket värda, så det är väl inget att bry sig om. Jag vill ha deras pengar, inte bli kompis med dem ?:-/ Le och vinka tills du har fått pengarna, sen så kan du.... (S) eller (BE) beroende på hur mycket pengar du fick för att prata med idioterna.
Jag jobbar inom ett serviceyrke och jobbar således med människor så jag har tröttnat på att le och hålla med. Får nog av det inom jobbet :lol: Min senaste bil sålde jag till en forumsbekant och jag hade inte ens annonserat ut den. Däremot har jag köpt och sålt rätt mycket musikutrustning. Numera är det sällan jag säljer något. Det får åka in i garderoben istället :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]