Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av themack
Enl MIN VOLVO är bilen på väg från fabriken till ÅF...
Har stått hos ÅF sen förra veckan då jag såg när dom lastade av den!
Användarvisningsbild
av philipsguy
themack skrev:Enl MIN VOLVO är bilen på väg från fabriken till ÅF...
Har stått hos ÅF sen förra veckan då jag såg när dom lastade av den!
Det ger ju lite hopp när ens egen bil stått i steget "pressverket" sen 20/6... Iofs är sista steget "din Volvo är på väg" numera innefattande även att göra iordning bilen för leverans... Förut var väl det ett eget steg...
av perhall
Ovanligt hård ton i denna tråd... verkar inte vara så mycket entusiasm inför MY15. Kan det inte helt enkelt bero på att V70/X70 nu har funnits i sju år (såg de första i början av juli 2007) - och då hade S80 funnits ca ett år) utan att ändras något knappt. Den börjar helt enkelt bli gammal, vad man än gör med den... och inte är den så prisvärd jämfört med tyskarna längre heller... (obs, Passat är ju ännu äldre... 10 år, suck!). Vad hände med talet om att produktlivscyklerna blir allt kortare...?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
themack skrev:Tyvärr inte, det är precis som i en "standard" V70. Tycker även att avgasrören borde skilja på sporten. Besviken över "Skoda snodden" i bagaget. Visste inte att gaskolvar var så dyra att Volvo inte har råd med luckasom längre. Bilen kostar ju ändå närmare 500...Bild
Det tycker jag är synd men man tycker att det bara borde vara en programmering så är det fixat, sen tycker jag att tak spoiler och paddlar borde vara standard i sport samt sport system som du skriver. Den där Skoda snodden är väll bara till för om du har för långt lass som sticker ur och man inte kan stänga luckan eller?
perhall skrev:Ovanligt hård ton i denna tråd... verkar inte vara så mycket entusiasm inför MY15. Kan det inte helt enkelt bero på att V70/X70 nu har funnits i sju år (såg de första i början av juli 2007) - och då hade S80 funnits ca ett år) utan att ändras något knappt. Den börjar helt enkelt bli gammal, vad man än gör med den... och inte är den så prisvärd jämfört med tyskarna längre heller... (obs, Passat är ju ännu äldre... 10 år, suck!). Vad hände med talet om att produktlivscyklerna blir allt kortare...?
Jag måste säga att jag själv är väldigt entusiastisk över V70 MY15! I alla fall D4 e med 8 stegad låda och designen på sport i sig sen att det finns brister på personlig nivå är ju en annan sak, man kan ju inte behaga alla...
av themack
Det här med bilar är ju väldigt personligt. Så här tycker jag. Svagt av Volvo att låta V70 R-design gå i graven och lansera en halvhjärtad sportmodell som den här. Jag gillar inte passatstuket i fronten heller och på en sport kunde man faktiskt fått en lite annan undre del. Kommer från en V70 summum D5 polestar från -12 och detta är en bättre bil helt klart trots att jag bara kört den hem från ÅF. Det mesta är "mer och snyggare", elbakluckan funkar bättre, bakljusen är totalt snyggare även om jag inte gillar kromlisten i underkant, dörrarna kräver lite mer drag för att stänga men sen låter det samtidigt lite mer "premium", sensus är mycket snyggare och bättre, kommer från HP ljudet i -12an så HK ska bli intressant att labba med. Första intrycket är att det låter riktigt bra. Frugan älskar den redan och det kommer jag också att göra, för det är ju en V O L V O
av Lövet
Kromlisten under bakljusen (som är ful i vanliga fall) verkligen skriker nu. Den borde förstås gjorts svart.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
themack skrev:Det här med bilar är ju väldigt personligt. Så här tycker jag. Svagt av Volvo att låta V70 R-design gå i graven och lansera en halvhjärtad sportmodell som den här. Jag gillar inte passatstuket i fronten heller och på en sport kunde man faktiskt fått en lite annan undre del. Kommer från en V70 summum D5 polestar från -12 och detta är en bättre bil helt klart trots att jag bara kört den hem från ÅF. Det mesta är "mer och snyggare", elbakluckan funkar bättre, bakljusen är totalt snyggare även om jag inte gillar kromlisten i underkant, dörrarna kräver lite mer drag för att stänga men sen låter det samtidigt lite mer "premium", sensus är mycket snyggare och bättre, kommer från HP ljudet i -12an så HK ska bli intressant att labba med. Första intrycket är att det låter riktigt bra. Frugan älskar den redan och det kommer jag också att göra, för det är ju en V O L V O Bild
Jag håller med att bilar är väldigt personligt och det är väll just därför många kanske är lite besvikna, jag som har en r- design tycker att nya sport är mer stillren än r- design med dom matt kromade plast detaljerna, jag har en röd och din är mycket snyggare i mina ögon! tycker även sport systemet ser lite billigt ut om man tittar närmare på r- design. sen att man måste modifiera stänk skydden för att få dom att passa är dåligt. Håller med om undre grillen men den är bättre än standard med kromet :) tycker också att krom listen på bakljusen borde varit blank svarta. Låter bra att en del grejer blivit bättre med :)
Användarvisningsbild
av GustavE
Den där remmen med en röd plastkrok på (Skodaremmen) som det pratats om lite i tråden. Är den för övre eller undre luckan i bagageutrymmet? På min 2014 är det gasfjäder till övre tjocka tunga luckan och sån där rem till undre tunna flockade plastluckan. Så frågan är:
Hade modeller innan 2014 gasfjäder till båda luckorna eller har 2015 ingen gasfjäder alls?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Så är det ju givetvis, har inte tänkt på hur det ser ut på min 12:a ska kolla det vid tillfälle. Var förbi Upplands motor i akalla idag och provkörde sport V70:in dom har där, en d4 awd. Måste ändå säga att d4 e känns mycket trevligare att köra men fin är den sporten! Den hade dock Inte Pandora black fälgarna
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]