Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av M52TU
tompathepilot skrev:Du menar att tonårstjejer som är den absolut största andelen iPhoneanvändare skulle köpa bil? I princip alla som jag känner som är tekniskt intresserade kör Android av förklarliga skäl...

Blev lite Ok, sorry.

Oavsett så ska det ju inte behöva vara så korkat att olika plattformar ska funka olika med en bil. All kommunikation med bilen, hf, musik osv ska ju vara trådlös. Inkl laddning.
"Alla-jag-känner-statistik" får nog betraktas som högst opålitlig.
Kanske känner du för mycket tonårstjejer?
Användarvisningsbild
av svergie2
M52TU skrev:
tompathepilot skrev:Du menar att tonårstjejer som är den absolut största andelen iPhoneanvändare skulle köpa bil? I princip alla som jag känner som är tekniskt intresserade kör Android av förklarliga skäl...

Blev lite Ok, sorry.

Oavsett så ska det ju inte behöva vara så korkat att olika plattformar ska funka olika med en bil. All kommunikation med bilen, hf, musik osv ska ju vara trådlös. Inkl laddning.
"Alla-jag-känner-statistik" får nog betraktas som högst opålitlig.
Kanske känner du för mycket tonårstjejer?
Vänder på steken, känner du för få? ;)
Användarvisningsbild
av Severin
M52TU skrev:Marknadsandelar är intressant. Intressant är också vilken grupp av människor som har en viss telefon, kanske är andelen Apple-användare högre i den gruppen som anses vara potentiella bilköpare.

Därmed inte sagt att beslutet var rätt, det pekar mera mot att en standard behövs.
Med 1 miljard registrerade Android enheter sept -13 så ser nog Volvo en hel del potentiella köpare där.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett

Vad kan vara nästa grej att kolla? Det finns […]