Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Den som köpte min xc70 my12 flög 70 mil till mig bara för att "titta" på den:)

Fick inte en enda "kompis" som var intresserad:)
av Lövet
Det här med att det är så jobbigt att sälja på Blocket - vad är det som är problemet? Ha endast mejl i annonsen och ring upp de som är vettiga själv. Självklart får man mängder med mejl som bara är intresserade av att pruta men strunta i att svara på dem bara. Jag är inne på bil 12 att sälja på Blocket nu och jag kan inte säga att jag haft några nämnvärda negativa upplevelser. Det är bara att inte svara på de som skickar mejl som man inte gillar. 2 personer TOTALT har varit och tittat på en bil och inte köpt den efteråt. I princip alla som väl letar sig ut till en bil är intresserade av att köpa den. Det här med "däcksparkare" osv är extremt ovanligt om du inte har en AMG, Porsche eller M-bil.
av dissonans
Jag har sedan 2004 sålt 15 bilar via Blocket. 13 av dem har sålts till första intressenten på plats, de två andra insåg jag var mer av provkörningskaraktär (en bmw coupé och en 9-5 aero).

Men, klimatet på blocket har förändrats till det sämre de senaste åren. Det är väldigt många fler oseriösa köpare (även säljare, men det är ju en annan frågeställning) och väldigt många flera hemmahandlare. Tidigare tyckte jag det var kul att köpa och sälja bil via Blocket, nuförtiden är det mest ett nödvändigt ont.
Antalet bilar som beskrivs med toppskick eller dylikt har ökat exponentiellt, samtidigt som skicket i verkligheten mest har sjunkit.

För övrigt sålde jag (via Blocket) min mycket fina S60 T5 '04 med 19000 mil på mätaren på sex dagar förra veckan, 54 000 fick jag ut. Så alla bilar är inte svårsålda.
Användarvisningsbild
av Vojje
svårsålt idag är ju ändå skrotat imorgon :roll:
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Sålde min c30 idag, endast annonserat via blocket sedan i söndags (så 5 dagar). Skulle få 65 000 i inbyte enligt första listpris (så 70 000 efter besiktning?), bilpriser.se sa typ 83 000-92 000, autounclse.se sa "superpris" under 87 000 och jag fick 85 000. Jag är väl hyfsat nöjd eftesom det är 15-20 mer än vad jag skulle få i inbyte, och köparen borde vara toknöjd. Hade endast en spekulant och inga skambud, men jag har inte plats för den där jag bor så det var bara att skeppa.
av dissonans
Sa bilpriser 83-92 privat?

Jag lyckades komma väldigt nära, bilpriser sa 49-56 på min bil (iofs ett litet spann också).
Användarvisningsbild
av xerent
Jag åkte 30 mil förra veckan för att titta på en bil som jag sedan inte köpte. Självklart var jag seriöst intresserad, hade bilen levt upp till förväntningarna hade jag köpt den. Men det gjorde den inte. Är jag en däcksparkare?
Användarvisningsbild
av Vojje
nej, du är en seriös bilintresserad köpare som inte går i vilka fällor som helst. Strongt :D
Användarvisningsbild
av FSandstrom
dissonans skrev:Sa bilpriser 83-92 privat?

Jag lyckades komma väldigt nära, bilpriser sa 49-56 på min bil (iofs ett litet spann också).
Japp, privat.
av Lövet
xerent skrev:Jag åkte 30 mil förra veckan för att titta på en bil som jag sedan inte köpte. Självklart var jag seriöst intresserad, hade bilen levt upp till förväntningarna hade jag köpt den. Men det gjorde den inte. Är jag en däcksparkare?
Vissa säljare verkar se det så. Jag håller inte med.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]