Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
http://www.swedroid.se/forsta-android-a ... -av-volvo/
"Volvos första Android Auto-utrustade bil kommer gå att beställa i slutet av året och finnas på vägar tidigt 2015."

Hoppsan, det här var trevliga nyheter. Jag hade ingen aning om att det skulle komma så snart!
Användarvisningsbild
av grillchips
Skulle inte bli förvånad om man likt förbaskat måste åka in till en tekniker för att via VIDA/DICE få det "omprogrammerat" till det OS man vill nyttja. Allt för att tjäna ett par extra hundringar då o då.. :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
Man får nog räkna med att få åka och göra en omprogrammering om man köper en begagnad bil med "fel" plattform. Men jag tror nog att de seriösa bilhandlarna anpassar även det på den bil de säljer liksom annat man vill ha med i köpet. Men varför skulle det vara så "hemskt" att få lägga ut några hundralappar på att få "rätt" plattform när vi inte tvekar att lägga betydligt större summor på fälgar och annat "lull-lull". Men detta med att hitta en bil med Androidplattform blir mycket lätt om man skall tro den statistik som presenterades i början av denna tråden. Det blir värre för de som vill hitta en bil med Apple CarPlay, om statistiken om endast 15,5% Appleanvändare i samma undersökning stämmer.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag är helt med på hur du resonerar, men varför inte låta bilen ha en form av dualboot? Ponera att jag själv skulle ha en iPhone men frugan en Android, ska vi inte kunna använda bilen till fullo på varsitt håll utan inblandning av verkstad bara för att den ene ska åka iväg över helgen eller så?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag hoppas även på nån sån lösning som grillchips, men tror inte riktigt på det. :) Systemet startar ju upp innan man kopplar mobilen till bilen..
Användarvisningsbild
av SvenB
grillchips skrev:Jag är helt med på hur du resonerar, men varför inte låta bilen ha en form av dualboot? Ponera att jag själv skulle ha en iPhone men frugan en Android, ska vi inte kunna använda bilen till fullo på varsitt håll utan inblandning av verkstad bara för att den ene ska åka iväg över helgen eller så?
Visst vore det toppen om det gick att lösa så. Men jag tror kanske att det blir någon form av "basutbud" med begränsade möjligheter om man ansluter en annan telefon än den som plattformen är avsedd för. Om nu den bil jag lånar för att åka till kiosken med inte kan ta alla mina appar, får jag nog leva med det. :D Bara handsfree och viktiga saker fungerar. Dessutom, är det möjligt i ett äktenskap (eller motsvarande) att en har iPhone och den andre en Androidtelefon :?: :D :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Enligt ett svar i denna tråd så skall det tydligen gå att växla telefoner.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=107361

Synd att det blivit 4 trådar i detta ämne. Svårt att bevaka. :(
Användarvisningsbild
av grillchips
SvenB: Absolut. Ska bli oerhört intressant att se både interface och utbud!
(Dags för mod att rensa/slå ihop trådar tycker jag, det är ju trots allt helg nu så lite tid över borde de ju ha. ;) )
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]