Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej bröder. Som rubriken låter... Någon av er som har eller har haft ett sådant?
Tänkte ev köpa ett & sätta i hörnet av tomten bland lite träd. (Mot den jävligaste grannen) Tänkte ha gräsklippare, 4-hjulingen & bilsläpet där inne. Ja vintertid.
Står det pall för våra väder & vind året runt?
http://www.coverstore.se/product.asp?product=363

Tacksam för svar.

// Peter
Senast redigerad av 1 Gotlandsbästa, redigerad totalt 0 gånger.
om det var jag skulle det bli den gamla metoden med plank spik regel osv
fast det lär bli mycket dyrare än 7400 med cement plattan bygglov o skit man får ju inte göra som man vill ens på sin egen mark.
har ingen erfarenhet av tältet själv men tycker det liknar ett stort party tält
och de kan ju som bekant pajja fara väck börja läcka med tiden solen torkar sönder duken osv.
fult är det med.
ja då har jag gnällt färdigt :)

Med vänlig hälsning hasse.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Ska bygga ett garage till bilen sen. Har så in i Hel***e gnälliga grannar, så hallen skulle passa bra, om den står pall dem fyra årstider vi har. Men tack för svaret. :-)
å fan på så vis de är griniga ja tältet skulle nog passa dem perfekt då :mrgreen: men är jävligt tveksam till om det pallar en riktig storm.

Med vänlig hälsning hasse
Bygg o sätt hjul på det så går det :wink:

Eller bygg ett bord
Bild
Jag har inte haft exakt ett sånt tält som i länken men väl ett billigare som var 2.60x5.10 tror jag.
Iaf så höll den väldigt bra då duken satt fast med elastiska band, eller duk o duk, det var mer som en pressening.
Det viktigaste är att förankra den väl, kommer inte vinden in står den nog pall mot det mesta.

Mitt höll emot stormar sommar som vinter, metervis med snö m.m, däremot pallade den inte ett träd med blötsnötyngda grenar som tryckte på tills det kollapsade.

Så nog tror jag det ska funka, men jag skulle nog ha letat upp ett billigare tält dom finns från 3000:- och upp ca.
Tack... Det var en sida jag hittade när jag satt & nördade efter släp på Blocket. Funderade på att ta typ armeringsjärn, bocka dem & köra ner. Då blir det två pinnar i marken till varje hål/ögla. På Gotland kommer inga mängder snö. Så det ska den nog klara. Vinden är värre. Men som sagt, förankra väl. :-)-)

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]